اقامتگاه بومگردی ماه بی بی اردکان | جذاب و بی ریا

مجله زیگوکمپ » اقامتگاه بومگردی ماه بی بی اردکان | جذاب و بی ریا
اقامتگاه بومگردی ماه بی بی اردکان | جذاب و بی ریا
اقامتگاه بومگردی ماه بی بی

از حق نگذریم سپری کردن چند شب در اقامتگاه بومگردی حال و هوای دیگری دارد. شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما متفاوت تر از هر اقامتی است که تجربه کرده اید. امروز در مجله زیگوکمپ قصد داریم یک اقامتگاه بومگردی دیگر را معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا ویژگی های اقامتگاه بومگردی ماه بی بی واقع در شهرستان اردکان را نمایان کنیم.

 

نمای بالای اقامتگاه بومگردی ماه بی بی

 

 

معرفی اقامتگاه بومگردی ماه بی بی

 

اقامتگاه بومگردی ماه بی بی در شهرستان اردکان از توابع استان یزد واقع شده است. اردکان به معنای مکان مقدس بوده که یادگار زرتشتیان است. اردکان یکی از شهر های کویری یزد بوده که بیشتر اهالی آن به کشاورزی مشغول هستند. اردکان سوغات گوناگونی دارد. از صنایع دستی گرفته مانند زیلو تا خوراکی های جذاب مانند ارده سوغات شهرستان اردکان هستند.

در بدو ورود به اقامتگاه بومگردی ماه بی بی متوجه معماری جذاب آن می شویم. این اقامتگاه بومگردی مربوط به دوران صفویه است. معماری اقامتگاه بومگردی ماه بی بی به شکل حیاط مرکزی بوده که سبک سنتی را به خوبی القا می کند. در وسط این حیاط یک حوض تعبیه شده که علاوه بر زیبایی وظیفه خنک کردن مجموعه را دارد. وجود یک بادگیر و قنات در این اقامتگاه نشان از پیشینه تاریخی آن دارد.

 

پشت بام

 

 

اتاق های اقامتگاه بومگردی ماه بی بی

 

10 واحد اقامتی برای این اقامتگاه بومگردی در نظر گرفته شده است. 7 واحد به صورت کف خواب بوده و تخت و سرویس بهداشتی اختصاصی ندارد. 3 اتاق بعدی مجهز به تخت خواب و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند. کلیه اتاق ها با اشیا قدیمی و سنتی به خوبی تزئین شده اند. از ویژگی های واحد های اقامتی مجموعه می توان به کولر گازی و پکیج اشاره کرد.

اقامتگاه بومگردی ماه بی بی با بنای 500 متر مربعی و 10 واحد اقامتی خود توانایی پذیرایی از 30 تا 40 مهمان را دارد. در حدود 100 متر مربع حیاط مجموعه و دارای تخت های چوبی است. شما می توانید هر زمان که احساس خستگی کردید، در این حیاط به استراحت بپردازید. آشپزخانه اختصاصی برای اتاق ها تعبیه نشده، در عوض مهمانان می توانند از آشپزخانه عمومی مجهز استفاده کنند.

 

اتاق

 

 

خدمات اقامتگاه و جاذبه های دیدنی نزدیک

 

به طور کلی به دلیل برخی محدودیت امکانات آنچنان ویژه ای ارائه نمی شود. منظور از این حرف بدگویی اقامتگاه بومگردی ماه بی بی نیست. بلکه القا حس محلی بودن است. وظیفه تدارک صبحانه بر عهده اقامتگاه بوده و در صورت درخواست، دو وعده دیگر را نیز تامین می کنند. ناگفته نماند که پرسنل به زبان انگلیسی مسلط بوده و می توانند شما را در بازدید از جاذبه ها راهنمایی کنند.

از جاذبه های دیدنی نزدیک اقامتگاه می توان به چاپارخانه میبد اشاره کرد. چاپارخانه میبد که در فاصله 13 کیلومتری اقامتگاه قرار دارد در سال 79 به عنوان آثار ملی ثبت شد. همچنین با نارین قلعه میبد با 5000 هزار سال قدمت به عنوان کهن ترین ارگ حکومتی جهان 400 متر فاصله دارد. همچنین باغ دولت آباد میزبان بلند ترین بادگیر خشتی جهان در 63 کیلومتری اقامتگاه واقع شده است.

 

در آخر …

 

از زیبایی های یزد و دیگر اقامتگاه های بومگردی این شهر هر چه قدر بگوییم کم است. چند همسفر خوب برای خود بیابید و سفر خود را آغاز کنید. مطمئن باشید یزد شما را پشیمان نخواهد کرد.

 

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/1419
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *