بهترین غذا های طبیعت گردی | معرفی غذا هایی راحت اما مفید

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » بهترین غذا های طبیعت گردی | معرفی غذا هایی راحت اما مفید
بهترین غذا های طبیعت گردی | معرفی غذا هایی راحت اما مفید
بهترین غذا های طبیعت گردی

همانطور که بارها گفتیم، غذا یکی از اصلی ترین اجزای هر سفر است. این موضوع در زمان سفر طبیعت گردی نیز بیشتر نمایان می شود. ما تا به امروز در زیگوکمپ سه مقاله درخصوص غذا منتشر کرده ایم. در این مقالات اشاراتی به آداب غذا خوردن در کمپینگ، طرز تهیه چند غذا و میان وعده های گوناگون شده بود. امروز در زیگوکمپ قصد داریم تا چند مورد از ساده ترین و البته بهترین غذا های طبیعت گردی را معرفی کنیم.

 

بهترین غذا های طبیعت گردی: انواع املت

 

از هرچه بگذریم سخن تخم مرغ خوش تر است. ماده غذایی کارآمد و مفید که علاوه بر تامین انرژی، غذا های متفاوتی نصیبتان می کند. یکی از بهترین مدل های مصرف تخم مرغ به شکل املت است. به طور کلی هر غذایی که با تخم مرغ هم زده درست می شود، املت نام دارد. دلیلی که انواع املت در دسته بهترین غذا های طبیعت گردی قرار می گیرند بسیار ساده است. کیفیت بالا، خوش مزگی و راحت بودن، مهم ترین دلایل هستند.

شما می توانید به راحتی از غذا هایی مانند املت گوجه، املت سبزیجات، املت پنیر و … لذت ببرید. اگر نگران جا به جایی تخم مرغ ها در سفر هستید می توانید به دو روش عمل کنید.تخم مرغ ها را بین دو شانه قرار دهید تا از ورود ضربه به آن ها جلوگیری کنند. همچنین می توانید تخم مرغ ها را از پیش شکسته و در ظروف و یا کیسه های مخصوص مانند زیپ نگهداری کنید.

 

بهترین غذا های طبیعت گردی املت

 

 

تن ماهی و مشتقات آن

 

مورد بعدی از لیست بهترین غذا های طبیعت گردی به تن ماهی می رسد. مزیت های این غذا بر هیچکس پوشیده نیست. از مزیت های تن ماهی می توان به باکیفیت بودن، قابل حمل بودن، خوش خوراک بودن و … اشاره کرد. شاید امروزه قیمت آن کمی افزایش یافته باشد، اما هنوز هم جزو بهترین غذا های طبیعت گردی محسوب می شود. فقط فراموش نکنید که حتما آن را 15 الی 20 دقیقه بجوشانید.

تن ماهی را می توان به اشکال گوناگون مصرف کرد. به صورت خالی، با برنج، با نان و سالاد هر یک جذابیت های خود را دارند. برای مثال می توانید تن ماهی را با سس مایونز و جعفری مخلوط کرده و در ساندویچ بریزید. سالاد تن ماهی که اغلب با سیب زمینی های نگینی و برخی سبزیجات نیز همراه است، می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

تن ماهی

 

 

سیب زمینی را فراموش نکنید

 

ساده، بی ریا، خوش مزه. سیب زمینی و کلیه مشتقات آن را می توان جزو بهترین غذا های طبیعت گردی حساب کرد. شما می توانید به راحتی سیب زمینی های خود را با کمی کره در فویل ببندید و در آتش بگذارید. نتیجه یک سیب زمینی کبابی عالی است. حتی می توانید کمی پیاز را با ادویه و کره نیز تفت داده و در نهایت با سیب زمینی مخلوط کنید. معمولا سیب زمینی سرخ کرده در طبیعت توصیه نمی شود، پس سعی کنید بیشتر از مشتقات کبابی استفاده کنید. برای مثال سیب زمینی تخم مرغ گزینه جذاب دیگر است.

 

سیب زمینی

 

 

کنسرو و نودل از بهترین غذا های طبیعت گردی

 

کنسرو های مختلف و نودل از ساده ترین و البته بهترین غذا های طبیعت گردی هستند. برای مثال کنسرو لوبیا یک منبع انرژی فوق العاده و خوش خوراک است. شما می توانید به روش های مختلف این فرآورده غذایی را مصرف کنید. کمی قارچ تفت داده می تواند آن را جذاب تر کند. حتی به دلیل ماهیت غذا می توان آن را با برنج مصرف کرد. کنسرو هایی مانند کشک بادمجان، میرزاقاسمی، مایع ماکارونی و … انتخاب های جالبی هستند.

پایه ثابت هر لیستی از جمله بهترین غذا های طبیعت گردی نودل است. غذایی که فقط به آب جوش احتیاج دارد و سه دقیقه پختن. البته که این غذای ساده را نیز می توان به روش ها و دستور پخت های مختلف تهیه کرد. شما می توانید نودل بدون آب را با تخم مرغ مخلوط کرده و یک منبع عالی از پروتئین و کربوهیدرات ایجاد کنید. ترکیب مایع ماکارونی یا سبزیجات و سس سویا با نودل نیز جذاب است.

 

نودل

 

 

انواع ساندویچ و ماهی

 

اگر مقصد کمپ و طبیعت گردی شما مجهز به رودخانه بود، تبریک می گوییم. شما می توانید با ماهیگیری بهترین غذا های سفر خود را تجربه کنید. چراکه ماهی تازه عطر و بوی دیگری داشته و مانند ماهی های مغازه احتیاج به ادویه های فراوان ندارد. تنها کافیست ماهی را پاک کرده و به آن آبلیمو، نمک و فلفل بزنید. ساندویچ های ساده و دم دستی نیز انتخا مناسبی هستند. لقمه های نان و پنیر از قدیمی ترین رفقای هر یک از ما هستند. برای تنوع می توانید از خوراکی مانند خرما، گردو، گوجه، ژامبون و … در آن استفاده کنید.

 

ماهی کبابی

 

 

جمع بندی

لیست بهترین غذا ها بسیار متنوع تر از آنچه که می بینید است. بخش زیادی از این تنوع مربوط به فرهنگ غذایی هر کشور می شود. اگر به دنبال غذا های متفاوت تر و تازه تر برای سفر طبیعت گردی خود هستید، حتما نظرتان را با ما در میان بگذارید. در آینده دستور پخت بهترین غذا های طبیعت گردی از کشور های مختلف را در اختیارتان می گذاریم.

https://mag.zigocamp.com/post/1495
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *