راهنمای سفر به دبی | جامع و کامل + عکس | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به دبی | جامع و کامل + عکس | زیگو
راهنمای سفر به دبی | جامع و کامل + عکس | زیگو
راهنمای سفر به دبی | جامع و کامل + عکس | زیگو

دبی شبیه هیچ شهر دیگری روی کره زمین نیست. بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی با معماری جسورانه و سبک فوق‌العاده‌اش، تلفیقی از میراث بادیه‌نشین و فرهنگ فوق‌مدرن خود است. این شهر کاملاً از انتظارات شما فراتر خواهد رفت. البته سعی کنید که فقط به زرق و برق دوبی توجه نکنید و سنت های باستانی این شهر چند وجهی را نیز کشف کنید. در این مقاله سعی داریم راهنمای سفر به دبی جامع را با شما بازگو کنیم.

کمی بیشتر با شهر دبی آشنا شوید

شهر زیبای دبی پایتخت کشور امارات بوده و زبان رسمی مردم این شهر عربی است اما همه‌ی آن به زبان انگلیسی مسلط هستند. دلیل این تسلط وجود مهاجران از سراسر جهان برای کار در دبی است. دین مردم این شهر اسلام بوده و عموم آن‌ها اهل تسنن هستند.

 

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی بین آبان ماه تا اردیبهشت است. هوا برای سافاری در صحرا خنک است و میانگین دمای هوا در این ماه‌ها به حدود 27 درجه سانتیگراد خواهد رسید. البته باید بدانید که قیمت پروازها و هتل‌ها در این بازه زمانی به دلیل آب و هوای خوب و تعدد فستیوال‌ها گران‌تر از همیشه می‌شود.

ارزان ترین زمان سفر به دبی

از ماه خرداد تا اواخر مهر ماه دلیل خیلی گرم بودن هوا دبی از هر زمان دیگر خلوت‌تر می‌شود. میانگین دمای روزانه حدود 41 درجه سانتیگراد است و پیاده‌روی و گشت گذار بدون ماشین برای مسافران سخت‌تر از هر زمان دیگر است، پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌تواند تابستان را برای سفر به دبی انتخاب نکنید.

 

چگونه می‌توانیم به دبی سفر کنیم؟

شرکت هواپیمایی فلای امارات

شما برای سفر به دبی می‌توانید از دو طریق : هوایی و آبی اقدام کنید. البته در حال حاضر رفت به دبی با قایق‌های کروز یا تفریحی امکان پذیر نیست. پس در حال حاضر باید قید سفر دریایی به دبی را بزنید.

 

دروغ بزرگ آژانس هواپیمائی؛ تور لحظه آخری دبی

یکی از پر تکرارترین دروغ‌هایی که آژانس‌های هواپیمایی به مشتریان خود می‌گویند، داشتن تورهای لحظه آخری برای مقاصدی است که نیاز به ویزا دارد. شاید این کثیف‌ترین کاری است که یک آژانس مسافربری برای جذب مشتری انجام می‌دهد. امارات هم جز کشور‌هایست که ما برای سفر به آنجا باید حتما درخواست ویزا کنیم. البته لازم به ذکر است که اگر از سمت شرکت‌های گردشگری برای سفر به دبی اقدام کنید ویزای شما سریع‌تر صادر خواهد شد.

 

در سفر به دبی کجا بروید؛ جاهای دیدنی دبی

همانطور که گفتیم شهر دبی یکی از قطب‌های گردشگری منطقه خاورمیانه است. از همین رو بهتر است تا قبل از سفر به این شهر کمی با جاهای دیدنی‌اش آشنا شوید.

 

در سفر به دبی از برج خلیفا دیدن کنید

بلندترین ساختمان جهان در حال حاضر برج الخلیفاست. از آنجا، مناظر پانوراما از شهر دبی و کویر را خواهید دید. در شب، ساختمان با نمایش نورانی و تماشایی روشن می‌شود در حالی که فواره موزیکال زیر پای شما با موسیقی می‌رقصد.

 

سافاری را در سفر به دبی تجربه کنید

اگر می‌خواهید طعم بیابان را به بهترین شکل در دبی بچشید، به یک سافاری یک روزه با Arabian Adventure بروید، کویر را کاوش کنید، غذاهای سنتی بخورید. هزینه یک سفر یک روزه حدود 315 درهم است.

 

مارینا دبی شما را می‌خواند؛ یکی از جاهای دیدنی دبی که حتما باید بروید

نمای زیبا از مارینا دبی

منطقه دبی مارینا توسط ساختمان‌های بلند احاطه شده و از یک پیاده رو زیبا و دیدنی تشکیل شده است. در دبی مارینا، تعداد زیادی قایق‌های شیک، کندوهای زیبا، هتل‌ها و رستوران‌های مشرف به بندر را خواهید دید. حتماً از اسکله شماره 7 با رستورانی 7 طبقه روی آب محله مارینا دبی بازدید کنید.

 

کاوش دبی در بستکیه؛ از دیگر جاهای دیدنی دبی

گذشته دبی را می‌توانید در محله‌ی بستکیه ببینید؛ بازارها (بازار طلا) این منطقه را پررنگ‌تر از همیشه در دبی می‌کنند. با قایقی به نام ابرا در سراسر نهر دبی در محله‌ دیره بچرخید. در برخی از رستوران های سنتی غذا بخورید، منطقه هنری را کاوش کنید و دبی را به‌دور از زرق و برق ببینید. از دیگر جاهای دیدی دبی قاب دبی است. دیدن شهر دبی دبی و گشت و گذار داخل آن به شما کمک می‌کند تا با تاریخ این شهر آشنا شوید.

 

آیا جای دیدنی خاص دیگری از دبی می‌شناسید؟ ما سعی کردیم تا شما را تا حد متوسط با شهر دبی آشنا کردیم. حال اگر شما تجربه خاصی دارید با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *