مهمترین نکات سفر جاده‌ای در دوران کرونا

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » مهمترین نکات سفر جاده‌ای در دوران کرونا
مهمترین نکات سفر جاده‌ای در دوران کرونا
سفر جاده‌ای

بیشتر از یکسال است که جامعه‌ی جهانی درگیر ویروس کرونا است. خوشبختانه مدتی است در بسیاری از جوامع پروسه‌ی واکسیناسیون آغاز شده و مردم از همین حالا چمدان‌های خود را بسته‌اند. در ایران نیز شاهد واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه هستیم. باوجود همه‌ی این عوامل هنوز هم سفر‌های دسته جمعی و مثال‌هایی از این دست پرخطر محسوب می‌شوند. پیشنهاد زیگوکمپ برای فرار از این موضوع سفر جاده‌ای است. با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا بیشتر در رابطه با سفر جاده‌ای صحبت کنیم.

 

سفر جاده‌ای

 

سفر جاده‌ای

برخلاف انواع سفر‌های دیگر، این نوع ریسک کمتری دارد. برخلاف سفر با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و هواپیما، هنگام سفر جاده‌ای ترس کمتری از ابتلا به کرونا دارید. نکته‌ی مثبت این نوع سفر جایی نمایان می‌شود که شما احتیاجی به اقامتگاه ندارید و می‌توانید سفر خود را یک روزه برگزار کنید. جاده‌ای چشم‌نواز و بینظیر را تصور کنید که موسیقی مورد علاقه‌ی شما پس‌زمینه‌ی آن است. این همان فاکتوری است که وجه تمایز بین سفر جاده‌ای با دیگر سفر‌ها را مشخص می‌کند.

 

سفر جاده‌ای و نکات کرونایی

باوجود همه‌ی دلایلی که ذکر شد، در سفر جاده‌ای نیز باید جانب احتیاط را رعایت کرد. به این صورت که باید چک‌لیستی از کارهای ضروری که باید انجام دهید، تهیه کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا سفر آسوده‌تر و کم‌خطر‌تری را تجربه کنید.

 

انتخاب مقصد سفر جاده‌ای

یکی از اجزای اصلی سفر جاده‌ای انتخاب مقصد مناسب است. احتمالا شما و همراهانتان در سفر جاده‌ای و مقاصد مشترک تنها نیستید. چراکه ممکن است بسیاری دیگر مانند شما سفر جاده‌ای را برای رهایی از قید و بند کرونا انتخاب کرده باشند. پس باید پیش از سفر بهترین مقاصد در دسترس را لیست کرده و بایکدیگر مقایسه کنید تا به گزینه‌ی مطلوب برسید. پیشنهاد می‌کنیم مقالات مربوط به معرفی مقاصد را بخوانید. فراموش نکنید که مناطق باز از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

 

انتخاب مسیر

این نوع است و مسیری که در آن حرکت می‌کنید. شاید مهم‌ترین بخش این سفر مسیری است که برمی‌گزینید. چراکه بیشتر اوقات سفر خود را در جاده سپری می‌کنید. درنتیجه انتخاب یک مسیر جذاب و دیدنی از باید‌های سفر جاده‌ای است. بهتر است جاده یا مسیری را انتخاب کنید که علاوه بر زیبا بودن، مناطقی برای استراحت و تجدید قوا داشته باشد. اینکار به شما کمک می‌کند که رانندگی به عملی طاقت‌فرسا تبدیل نشود.

 

توشه‌ی مسیر فراموش نشود

باتوجه به وضعیت موجود و همه‌گیری کرونا، استفاده از رستوران‌های بین راهی چندان توصیه نمی‌شود. چراکه باوجود تمام پیگیری‌های واحد‌های نظارتی بهداشت، اطلاعات چندانی از وضعیت آنها در دسترس نیست. چنانچه قصد استفاده از رستوران‌های بین راهی دارید، ترجیحا گزینه‌های روباز را انتخاب کرده و از نشستن در بخش‌های شلوغ خودداری کنید. ولی در کل پیشنهاد ما به شما استفاده از غذا‌های از پیش آماده‌ی خانگی و میوه‌جات است. همچنین به همراه داشتن فلاسک برای نگهداری آب گرم و سرد نیز توصیه می‌شود.

 

بهداشت را فراموش نکنید

اگر تنها چند مورد از کرونا برایمان به یادگار بمانند، قطعا الکل و ماسک یکی از آنهاست. مواد ضدعفونی کننده و ملزوماتی از این دست جزء جدانشدنی سفر در دوران پاندمی کرونا هستند. از آنجایی که شما سفر جاده‌ای را انتخاب کرده‌اید و احتمالا خیلی به سرویس بهداشتی و مایع دستشوئی دسترسی ندارید توصیه می‌کنیم حتما وسایل لازم را به همراه داشته باشید. شما می‌توانید یک پک یا کیف مخصوص برای وسایلی مانند: کیسه زباله، دستمال، مواد ضد عفونی کننده و … تدارک ببینید.

 

استراحتگاه

هدف اصلی هر سفری لذت بردن و استراحت کردن است. از این رو همیشه به یک استراحتگاه یا محلی برای ریلکس کردن احتیاج دارید. شما می‌توانید پیش از آغاز حرکت مسیرتان به خوبی بررسی کرده و چند نقطه را از قبل مشخص کنید. اینکار به شما کمک می‌کند بدون نگرانی به مسیر خود ادامه دهید و نگران افت انرژی خود نباشید. البته فراموش نکنید که بسیاری از اقامتگاه نیز تمام تلاش خود را کرده‌اند تا خود را با شرایط موجود وفق دهند. در نتیجه می‌توانید اقامتگاه‌هایی قابل اطمینان و تایید شده‌ی مراکز بهداشتی را نیز در لیست خود قرار داده و رزرو کنید.

 

جمع‌بندی

به دل طبیعت و جاده بزنید و سفر تازه‌ای را تجربه کنید. بگذارید مسیر هدایتتان کند و درهای جدیدی به رویتان باز کند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنید که همیشه و همه‌جا اولویت با سلامتی شماست.

 

https://mag.zigocamp.com/post/2264
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *