سفر در مهرماه -بهترین مقاصد طبیعت گردی

مجله زیگوکمپ » سفر در مهرماه -بهترین مقاصد طبیعت گردی
سفر در مهرماه -بهترین مقاصد طبیعت گردی
مقاصد سفر در مهرماه

سفر در مهرماه یکی از جالب‌ترین و شیرین‌ترین تجربیات زندگی به حساب می آید. در هر سفر با دنیایی از ناشناخته‌ها روبرو می‌شوید و هربار تجربه جدیدی کسب می‌کنید.مهم نیست خانوادگی سفر می‌کنید، با تورهای طبیعت‌گردی یا به تنهایی؛ سفر به هرشکلی زیباست.

هر زمان که قصد سفر و طبیعت گردی دارید باید بدانید که هر مکانی در یک فصل در زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد.

پاییز زیباترین فصل‌ها است و هر سفر در طبیعت پاییزی غرق شدن در دریایی از برگ و رنگ است. بسیاری از علاقه‌مندان به سفر و طبیعت گردی، این فصل را برای سفرهای خود انتخاب میکنند. آب و هوای مطبوع و خنک پاییز به همراه کم شدن شلوغی و قیل و قال جاده‌ها آرامشی به همراه دارد که باعث می‌شود بسیاری هر ساله برای مسافرت در این فصل برنامه‌ریزی میکنند.

اگر اهل مسافرت به شهرهای شمالی کشور هستید در مهرماه آب‌ و‌ هوای این شهرها گرم و شرجی نیست و به راحتی می‌توانید آنها را به عنوان مقصد سفر خود در نظر بگیرید.

مقاصد سفر در مهرماه – جنگل الیمستان

جنگل الیمستان در شهر آمل یکی از شهرستان‌های استان مازندران است. این جنگل فاصله خیلی کمی با تهران دارد و از طریق جاده هراز می‌توانید به این شهر برسید.

در 30کیلومتری آمل روستایی به همین نام قرار دارد که یکی از بکرترین منطقه‌های این شهر است. نقش پای رستم یکی از دیدنی‌های الیمستان است. به گفته بومی‌های این منطقه رستم در این محل زانو زده و از آب دریا نوشیده و دو چاله بزرگ به وجود آمده در این منطقه، جای پاهای رستم است.

جنگل الیمستان را مه غلیظ و جنگل‌های سرسبز و انبوه در برگرفته و به طلای سبز ایران شهرت دارد. دلیل نامگذاری این جنگل رویش گیاهی به نام «الیما» است که در اردیبهشت ماه رشد می‌کند و به الیمستان مشهور شده است.

اگر از جمله کسانی هستید که با دوربین عکاسی به طبیعت گردی می‌پردازید باید بگوییم که الیمستان شما را به وجد خواهدآورد.

پیمایش مسیر برای رسیدن به الیمستان تنوع طبیعت زیادی دارد. جاده، جنگل، کوه، استپ، مرتع، دشت، گلزار و قله را در یک سفر تجربه میکنید. اختلاف دما و تنوع پوشش هم در طول مسیر جذابیت این منطقه را دو چندان می‌کند.

 

سفر به الیمستان

 

مقاصد سفر در مهرماه – دره کمیجل

دره کمیجل یکی از دره های زیبای شمال کشور است که از نخستین پیمایش آن بیش از یک دهه نمی‌گذرد. هرسال تعداد بیشتری با این منطقه آشنا شده و علاقه‌مندان به پیمایش این دره زیادتر میشوند.

این دره زیبا در حدود ۲۵ تا ۳۰ آبشار را در برمی‌گیرد که برخی از آن‌ها فصلی هستند. عبور از این دره باید با استفاده از طناب و به صورت فرود انجام گیرد.

دره کمیجل آپب و هوای جذابی دارد و برای افرادی که از پیاده‌روی و گشت‌وگذار در طبیعت لذت می‌برند، بهترین انتخاب است.

ارتفاع شروع دره ۲۳۳۲ متر و ارتفاع پایان آن ۱۳۴۸ متر از سطح دریا محاسبه شده است. دره دارای آبشارهایی بلند بین ۲۰ تا ۶۰ متر ارتفاع بوده که عمدتا در انتهای دره قرار دارند.

 

سفر به دره کمیجل

 

مقاصد سفر در مهرماه – دریاچه عروس گیلان

یکی دیگر از جاذبه‌ها و مناطق دیدنی شمال کشور دریاچه عروس است. دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس گیلان می‌تواند میزبان خوبی برای مسافران پاییزه باشد. دریاچه عروس مساحت زیادی ندارد ولی برای سفر یک یا دو روزه انتخاب خوبی است.

این دریاچه در ۳۰ کیلومتری شمال شرق رودبار و ۱۲ کیلومتری شهر تنکابن قرار دارد. از زیبایی‌های این دریاچه دورنگ بودن آن است. زمانی که باد می‌وزد، کم‌کم جلبک‌ها کنار می‌روند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار می‌زند، چهره زیبایش را نمایان میکند.

انعکاس تصویر درختان در هم تنیده بر روی آب دریاچه و موج حرکت لاک پشت‌هایی که در آب شنا می‌کنند، زیبایی این منطقه را دو چندان میکند.

شالیزارهای برنج در اطراف دریاچه و بافت و معماری سنتی خانه‌های روستای حلیمه ‌جان بر جذابیت این منطقه زیبا می افزاید. جالب است بدانید رود خروشان سپیدرود از کنار این روستا عبور می‌کند. اگر میخواهید از آرامش و زیبایی این دریاچه لذت ببرید در روزهای اواسط هفته و تا نیمه دوم مهرماه به این منطقه سفر کنید. دسترسی به این دریاچه از طریق یک پیاده‌روی کوتاه است که به دیدن آن می‌ارزد.

 

دریاچه عروس گیلان

 

 

مقاصد سفر در مهرماه – اولسبلنگاه ماسال

اگر تابه حال اسم این منطقه زیبا را نشنیده‌اید و به آن سفر نکرده‌اید نگران نباشید؛ تا پایان مهرماه فرصت دارید که لذت سفر به آن را تجربه کنید.

اولسبلنگاه یک منطقه ییلاقی در ارتفاعات ماسال از مسیر راه خلخال است. اولسبلنگاه به معنای جایگاه بلند است و درخت ممرز در آن می‌روید و دارای مراتع زیادی است. خانه‌های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده و در زمستان تعداد کمی از ساکنان منطقه در ییلاق می‌مانند.

اگر به یکی از کلبه‌های چوبی این ییلاق بروید درهای چوبی موجود در انتهای کلبه رو به جنگل باز شده و منظره رویایی آن همانند تابلوی نقاشی شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

سفر به السبلانگا

حرف آخر

هیجان و ماجراجویی سفر، در فصل پاییز تبدیل میشود به حسی رمانتیک و آرامش؛ برای استفاده از زیبایی‌های طبیعت چشم نواز ایران عزیزمان لذت سفر در مهرماه را از خود دریغ نکنید.

این مقاله در دو قسمت آینده می‌کوشد سایر مقاصد پاییزی مناسب آبان و آذر ماه را نیز به شما دوستان معرفی کند. (ادامه دارد)

https://mag.zigocamp.com/post/3024
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *