کمپینگ در روزهای سرد – اصول گرم نگه داشتن بدن

مجله زیگوکمپ » آموزش » کمپینگ در روزهای سرد – اصول گرم نگه داشتن بدن
کمپینگ در روزهای سرد – اصول گرم نگه داشتن بدن
کمپینگ در روزهای سرد

کمپینگ در روزهای سرد سال اصول و قواعد خاصی دارد که اگر علاقه به طبیعت‌گردی و کمپ دارید باید آن را در نظر بگیرید.

کمپینگ از بهترین تجربه‌هایی است که هر طبیعت‌گردی آن را تجربه میکند. اما در فصول سرد سال یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن آگاه باشیم گرم کردن بدن و گرم نگه داشتن بدن است.

چنانچه قصد داشته باشید شب را در جایی که کمپ زده اید، بمانید، علاوه بر به همراه داشتن و پوشیدن لباس گرم باید به تجهیزات طبیعت‌گردی و کمپینگ دیگر نیز مجهز باشید. در این مقاله قصد داریم نکات مهم کمپینگ در پاییز و زمستان را برای شما بیان کنیم.

انتخاب مکان مناسب جهت کمپینگ

مهمترین نکته برای کمپینگ در روزهای سرد، انتخاب مکان مناسب برای چادر زدن است. هیچگاه در نزدیک رودخانه کمپ نزنید زیرا جریان آب محیط اطراف خود را سرد میکند. وزش باد در فصل های سرد از دیگر عواملی است که ممکن است در شب سرمای زیادی را تجربه کنید. برای جلوگیری از ورود باد به چادر مسافرتی و یا چادر کوهنوردی، در کنار یک سد طبیعی حفاظتی مانند تخته سنگ بزرگ یا تنه درخت کمپ بزنید. نکته مهم  برای چادر زدن این از که زمین مورد مسطح بوده و نسبت به محیط اطراف خود در سطح بالاتری باشد.

از کمپینگ در مناطق تورفته مثل دره‌ها خودداری کنید زیرا در هنگام وزش باد شدید این مناطق بادگیری بیشتری نسبت به جاهای دیگر دارند.

مساله مهم بعدی اینکه تا حد امکان در زمین های خشک کمپ بزنید. آتش روشن کردن را فراموش نکنید زیرا علاوه بر اینکه از گرمای آن لذت میبرید موجب امنیت و حفظ شما در برابر حیوانات وحشی هم خواهد بود.

نکته بعدی اینکه چنانچه مجبور شدید در منطقه ای کمپ بزنید که پر از برف است بهترین روش این است که در ابتدا تا جایی که ممکن است زمین را از برف خالی کنید.

 

زیر انداز کیسه خواب

 

تکنیک گرم شدن بدن قبل از خواب

زمانیکه قصد دارید شب را در طبیعت بگذرانید به خصوص در مواقع سرد باید تکنیک های خاصی را برای گرم کردن بدن به کار ببرید. این تکنیک ها به شما کمک میکند در طول شب و هنگام خواب بدن شما با افت زیاد دما مواجه نشود.

یکی از این تکنیک‌های کمپینگ در روزهای سرد این است که کمی در محیط اطراف قدم بزنید و یا بدوید تا متابولیسم بدنتان بالا برود، این کار باعث می شود گردش خون در بدن افزایش یافته و بدن حرارت ایجاد کند.

پوشش مناسب در طول کمپینگ

نوع پوشش کمپینگ در روزهای سرد یکی از مهمترین مواردی است که باید آنرا رعایت کرد به خصوص در فصول سرد سال این موضوع بسیار حیاتی تر خواهد بود. برای انتخاب لباس گرم باید دقت داشت تا حجم بیشتر لباس ها در قسمت سینه، شکم و کمر شما قرار بگیرد. سعی کنید به صورت لایه لایه لباس بپوشید چون در صورت احساس گرما و سنگینی می توانید لباس های رویی را تعویض کنید.

سعی کنید قبل از خواب حتما پاهای خود را گرم کرده و بوسیله یک پوشیدن یک جوراب کلفت پشمی گرمای پا از بین نرود. اگر جوراب مخصوص به همراه ندارید میتوانید از دو جوراب ساقه بلند روی هم استفاده کنید.

نکته مهم بعدی که باید قبل از کمپینگ به آن توجه کنید، انتخاب کیسه خواب مناسب و زیرانداز  است. سطح زمین در دمای پایین سرما را به کیسه خواب و بدن شما منتقل می‌کند پس حتما از زیرانداز چادر مسافرتی استفاده کنید.

پوشاندن دست ها را هم فراموش نکنید. انگشتان دست به دلیل اینکه با اجسام و محیط تماس بیشتری دارند از نقاط دیگر بدن بیشتر در معرض سرما قرار دارند. قبل از خواب حتما دستهای خود را گرم کنید زیرا در طول شب و هنگام خواب دمای بدن به پایین ترین میزان خود میرسد. اگر عادت دارید در طول شب دستان شما بیرون از کیسه خواب و در بالای سرتان قرار بگیرد حتما از یک دستکش گرم استفاده کنید.

هر روز صبح حتما هوای کیسه خواب را خالی کنید به این دلیل که هوای داخل آن به سرعت سرد شده و برای شب شما را دچار مشکل خواهد کرد.

 

اصول تغذیه در کمپینگ

 

وعده‌های غذایی مغذی کمپینگ در روزهای سرد

در طول مدت کمپینگ در روزهای سرد دریافت مواد غذایی مغذی بسیار مهم است. سعی کنید از غذاهای کنسروی زیاد استفاده نکنید. خوردن غذاهای گرم و دارای گوشت قرمز بدن شما را گرم نگه خواهد داشت. برای میان وعده در طول روز مخلوط پنیر و روغن زیتون یک وعده غذایی سبک اما بسیار مقوی است. اگر در طول روز احساس سرما می‌کنید از شکلات و نوشیدنی های انرژی زا استفاده کنید. این مواد غذایی علاوه بر این که شما را سریع سیر می‌کنند، باعث گرم تر شدن بدن نیز خواهند شد. در زمان انتخاب مواد غذایی باید نیمه بیشتر غذاهای موجود در لیست شامل کربوهیدرات باشند، ۳۰ درصد آن از غذاهای چرب انتخاب شود و ۲۰ درصد دیگر نیز مواد پروتئینی باشند.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3222
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *