بهترین انتخاب برای شلوار کمپینگ

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » بهترین انتخاب برای شلوار کمپینگ
بهترین انتخاب برای شلوار کمپینگ

گشت و گذار و کمپینگ در طبیعت یکی از بهترین تفریحات محسوب میشود اما قاعده و قوانین خودش را دارد. انتخاب لباس مناسب یکی از این قواعد و قوانین است. افراد علاقه‌مند به طبیعتگردی دو دسته هستند. یک دسته اینکه برای تفریح و سرگرمی به طبیعت میروند و دسته دوم به صورت حرفه ای و مدام در طبیعت حضور دارند.

دسته دوم حتی طبیعتگردی را به عنوان شغل خود در نظر میگیرند به همین دلیل به دنبال لباس مناسب این نوع سبک سفر هستند. آنها به دلیل اینکه به طور مداوم در سفر هستند، از لباس و تجهیزات خاص استفاده میکنند. لباس مناسب طبیعتگردی و مهمترین آن شلوار مخصوص طبیعتگردی، یکی از تجهیزات مهم و ضروری است .

شلوار باید مناسب و مطابق با شرایط انتخاب شود. به طور مثال شلوار کوهنوردی در زمستان با شلوار کوهنوردی در فصول دیگر تفاوت دارد.

به طور کلی بهترین شلوار کمپینگ باید به نحوی انتخاب شود که آزادی عمل بیشتری برای شرایط حضور در طبیعت به فرد بدهد. در طبیعت و به خصوص کوه، راه رفتن روی سطوح ناهموار نیازمند انعطاف بیشتری است، به همین جهت در طراحی و دوخت شلوارهای کمپینگ و طبیعت‌گردی این مورد در نظر گرفته میشود.

انواع شلوار طبیعت‌گردی باید در ناحیه فاق و زانوها باید اندازه‌ها طوری باشد که در راه رفتن مشکلی ایجاد نکن و به راحتی قدم برداشته شود.

در طبیعت به این دلیل که تماس بدن با اجزاء طبیعت بیشتر است باید انتخاب را بر مبنای این اصل گذاشت که از بدن به خوبی محافظت شود و آسیبی متوجه اعضای بدن نباشد.

 

شلوار کوهنوردی

 

انواع شلوار کمپینگ

برای پیاده‌روی معمولی در طبیعت در یک هوای خنک یا سرد شلوارهای استاندارد بهترین انتخاب هستند. این شلوارها از پاهای شما در برابر سرما و آسیب‌هایی مثل گزش حشرات، سایش خارها و سنگ ها، باران و قرار گرفتن در برابر آفتاب و باد محافظت می‌کنند.

در این شلوارها به دلیل استفاده از پارچه‌های ضدآب، مناسب آب و هوای سرد و بارانی هستند. دوخت و جنس پارچه طوری است که هیچگونه آبی به زیر لباس نفوذ نخواهد کرد.

شلوار های استاندارد برای کسانی که برای تفریح و تعطیلات آخر هفته به طبیعت میروند، نیز بهترین انتخاب است. یک پیشنهاد حرفه ای این است که حداقل یک جفت شلوار در سفرهای چندروزه کوهنوردی، ترکینگ و کمپینگ به همراه داشته باشید.

شلوارهای دو تکه یا قابل تبدیل که در قسمت بالای زانو، زیپ‌هایی دارند که به راحتی قابل تبدیل به شلوارک هستند. بسیاری از طبیعت گردها تنوع کاربرد این نوع شلوارها را بیشتر می‌پسندند. یکی از ویژگیهای این شلوارها این است که در کوله پشتی جای کمتری اشغال میکنند.

یکی دیگر از مزیت های این شلوارها این است که در صورت اینکه در گل و لای پایین شلوار کثیف شد به راحتی قابل جدا شدن و شستشو است.

جنس شلوار کمپینگ

همانطور که گفته شد شلواری که مخصوص کمپینگ و طبیعت گردی است باید حالت انعطاف بیشتریی داشته باشد. کشسان بودن این شلوارها کار را برای برای بالا رفتن از کوه، صخره و رد شدن از رودخانه راحتتر میکند. اگر قصد دارید در پاییز و زمستان به طبیعت گردی بپردازید توجه کنید که حتما شلواری با ضخامت بیشتر انتخاب کنید. در تابستان که هوا بسیار گرم است باید شلوارهایی که دارای پارچه های مخصوص هستند استفاده کنید.

یکی از اولین و مهمترین ویژگی‌های یک شلوار تابستانه برای افراد، تنفس‌پذیری مناسب پارچه است. تنفس پذیری موجب تهویه بهتر هوا در اطراف پوست شده و از افزایش دمای بدن و همچنین ایجاد حس ناخوشایند گرما جلوگیری می‌کند.

هنگام سفر به ارتفاعات بهتر است از شلوار دو لایه استفاده شود. لایه زیر باید از جنس پشمی چسبان انتخاب شود که در گرم نگه داشتن بدن شما بسیار مفید خواهد بود. لایه ی بعدی نیز می تواند از جنس پلی استر و یا گرمکن انتخاب شود .

به طور کلی شلوارهای کوتاه اصلا برای طبیعتگردی مناسب نیستند، پاهای شما ممکن است در معرض نیش حیوانات خطرناک و یا گیاهان و تیغ آن‌ها قرار بگیرد.

https://mag.zigocamp.com/post/3408
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *