رویداد گردشگری کاپ گنو ۲۰۲۲

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » رویداد گردشگری کاپ گنو ۲۰۲۲
رویداد گردشگری کاپ گنو ۲۰۲۲
رویداد گردشگری

صنعت گردشگری در کشور ما از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است. طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است. به گفته بسیاری از کارشناسان باید تلاش بیشتری در زمینه توسعه گردشگری صورت بگیرد تا شایسته ظرفیت‌های بالای این صنعت باشد.

آماده سازی بسترهای توسعه از لحاظ اقتصادی و فرهنگی به عهده تک تک افراد و مسئولین است. سازمان‌ها و کسب و کارهایی که در این زمینه فعالیت دارند باید تلاش مضاعفی در زمینه توسعه فرهنگ گردشگری داشته باشند.

تاریخ کهن، فرهنگ متنوع و موقعیت جغرافیایی کشورمان ظرفیت‌های بسیاری بالایی دارند. زمینه‌سازی فرهنگی برای گردشگری به لحاظ معرفی مکان‌های جذاب و دیدنی چه طبیعی و چه آثار باستانی باید با هدفمندی صورت بگیرد.

آداب و رسوم و اعیاد ملی، ادبیات و شخصیت‌های اسطوره‌ای، معماری ایرانی، تنوع قومی و مذهبی از جمله مسائلی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

گردشگری رویداد محور

گردشگری رویداد محور یکی از عناصر مهم در توسعه فرهنگ گردشگری به خصوص گردشگری داخلی میباشد. با این کار مردم از نزدیک با رویدادها ارتباط برقرار کرده و اهمیت جایگاه گردشگری برای آن‌ها ملموس‌تر خواهد شد.

یکی از مزایای گردشگری رویداد محور این است که علاوه بر تبلیغ و تشویق گردشگری، جایگاه واقعی آن به مرور در جامعه نهادینه میشود. برگزاری مراسم‌ و جشنواره‌ها، برگزاری رویدادهای ورزشی خاص، مراسم‌ مخصوص سنتی در بین قومیت‌های ایرانی، می‌تواند سبب رونق گردشگری و جذب گردشگر شود.

مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه این نوع گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است. مجموعه‌های دخیل باید در تمامی مراحل با یکدیگر در تعامل باشند.

 

پاراگلایدر

 

برگزاری رویدادهای ورزشی و جذب توریست

علاوه براینکه ورزش به عنوان یک ابزار سلامتی به حساب می آید در دنیا به عنوان یک صنعت بسیار پرطرفدار و پرسود هم جایگاه ویژه ای دارد. در بسیاری از کشورها بر جنبه توریستی ورزش بسیار توجه ویژه‌ای دارند. از ظرفیت های هر مکان جغرافیایی برای این کار میتوان استفاده کرد.

سرمایه‌گذاری در این زمینه هم منافع اقتصادی به همراه دارد و هم باعث ارتقاء شناخت افراد توریست و مسافرین از مکانی که در آن این رویداد اتفاق افتاده، خواهد شد.

حمایت از چنین رویدادهایی می تواند در ترغیب و تشویق افراد به شرکت در این رویدادها و توسعه گردشگری کمک بزرگی باشد.

زیگوکمپ؛ حامی مسابقه پرواز کلودبیس کاپ گنو 2022

باشگاه پروازی کلودبیس پس از سال‌ها حضور مستمر و فعالیت در عرصه ی پاراگلایدینگ کشور در سال 2016 میلادی کار خود را آغاز کرد. این باشگاه به واسطه پشتوانه‌ی علمی، آموزشی و تخصصی خود در این زمینه به سرعت توانست خود را به عنوان یکی از 5 نماینده‌ی برتر سال 2018 این کمپانی در سطح جهانی معرفی کند.

کلودبیس مفتخر است به واسطه‌ی همکاری و حضور اساتید و خلبانان نام آشنای پاراگلایدینگ کشور در این باشگاه، سهم بسزایی در تعلیم و تربیت هنرجوهای پروازی از سطوح مبتدی تا پیشرفته با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در این رشته داشته باشد.

در طول سال‌های اخیر با همراهی و اسپانسرینگ تعداد زیادی از مسابقات و رویدادهای مرتبط و همچنین حمایت از خلبانان فعال و آتیه‌دار این عرصه، سهم مثبتی در توسعه‌ی این ورزش در سطح کشور داشته است.

کلودبیس پس از تجربه‌ی بسیار موفق مسابقات در سالهای گذشته و در راستای تداوم برگزاری مسابقات، امسال نیز رویداد دیگری را برگزار خواهد کرد. این مسابقه و رویداد تحت عنوان کاپ گنو 2022 نام گرفته است.

زیگو کمپ؛ فروشگاه تور و تجهیزات طبیعت‌گردی در راستای حمایت از گردشگری و توسعه این صنعت مهم به عنوان حامی این سری از مسابقات در این رویداد حضور دارد و به شرکت‌کنندگان این مسابقه 10 درصد تخفیف روی کلیه محصولات خود را اهدا می‌کند.

این مسابقات در تاریخ  12 تا 15 بهمن ماه 1400 در سایت پروازی گنو در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان برگزار می‌شود.

https://mag.zigocamp.com/post/3420
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *