راهنمای سفر به کویر | نکات جامع + وسایل مورد نیاز | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به کویر | نکات جامع + وسایل مورد نیاز | زیگو
راهنمای سفر به کویر | نکات جامع + وسایل مورد نیاز | زیگو
راهنمای سفر به کویر | نکات جامع + وسایل مورد نیاز | زیگو

اگر به دنبال بدست آوردن آرامش در مکانی دور افتاده هستید می‌توانید به کویر سفر کنید. سفری که هر شخص می‌تواند برای یک بار هم که شده آن را تجربه کند. از نگاهی برخی سفر به کویر به خاطر شرایطی که دارد سخت قلم داد می‌شود اما با خواند این راهنمایی سفر متوجه می‌شوید که آنقدرها هم که می‌گویند سخت نیست. با ما در این مقاله همراه باشید تا با نکات جامع و کلیدی، این سفر را برای شما آسان کنیم.

راهنمای سفر به کویر در بهترین زمان ممکن

اکثر کویرها شرایط آب و هوای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که این امکان را برای ما ایجاد می‌کند که در فصول مختلف به کویر‌ها سفر کنیم. کویری مانند کویر مصر در فصول زمستان و پاییز برای سفر بسیار مناسب است. در مقابل فصل کویرنوردی در لوت و مرنجاب بهار و پاییز است. در تابستان به دلیل گرمای بیش از حد در روز رفتن به کویر پیشنهاد نمی‌شود.

 

وسایل اولیه مورد نیاز برای سفر به کویر

اگر بخواهید سفر بدون دردسری را در کویر تجربه کنید، بهتر است وسایل ضروری و مهم این سفر را بشناسید. به همراه داشتن وسایل ضروری در راحت بودن سفر شما نقش متقابل دارد. البته لازم به ذکر است که تا حد امکان سعی کنید وسایل اضافه با خود نبرید تا کوله خود را بیهوده سنگین نکنید. حال سعی کردیم تا تعدادی از وسایل مورد نیاز این سفر را به شما معرفی کنیم.

 

قطب‌نما و جی پی اس

یکی از کاربردی‌ترین اقلامی است که باید در سفر به کویر با خود به همراه داشته باشیم تا گم نشویم.

 

لباس‌های نخی و رنگی

سعی کنید که از پوشیدن لباس‌های تیره و مشکی خودداری کنید. شما با لباس‌های نخی و رنگی گرمای هوا را کم‌تر حس می‌کنید.

 

کیسه خواب و چادر

چادر مسافرتی

اگر تور گروهی کویر می‌روید نیاز به بردن چادر و کیسه خواب ندارید؛ اما اگر به صورت انفرادی یا با دوستان خود به این سفر می‌روید برای فرار از سرما و راحت‌تر خوابیدن بهتر است علاوه چادر، کیسه خواب هم با خود به همراه داشته باشید.

 

جعبه کمک‌های اولیه

ممکن است تا شعاع چند کیلومتری شما در کویر بیمارستان یا مراکز درمانگاه وجود نداشته باشد. از همین رو داشتن جعبه کمک‌های اولیه ضروری است. علاوه بر این جعبه بهتر است کیت مار گزیدگی هم با خود به همراه داشته باشید. گفتی است در تور‌های گروهی که توسط آژانس‌ها برگزار می‌شود، شما نیاز به آوردن این جعبه و کیت ندارید.

 

عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب

در طول روز شما شاهد تابش آفتاب مستقیم خواهید بود. این آفتاب ممکن است به چشم و پوست شما آسیب جدی بزند. پس به همراه داشتن کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی نیز ضروری است.

 

کفش مناسب کویرنوردی

از پوشیدن صندل و کفش‌های نازک به شدت اجتناب کنید. شما در طول سفر ممکن است مسیر زیادی را پیاده‌روی کنید. با پوشیدن کفش‌های نازک امکان خطر گزیدگی توسط حشرات در کویر بیشتر می‌باشد. علاوه بر آن رفتن شن داخل کفش برای همه خوش آیند نیست. پوتین یکی از انواع کفش‌های مناسب کویرنوردی است.

 

دستمال گرد یا اسکارف

پوشاندن صورت و دهان در برابر خاک‌ لازم است. شما توسط دستمال گردن، اسکارف یا حتی دستار می‌توانید از ورود خاک به گوش، حلق و بینی خود جلوگیری کنید. البته دستار‌ها باعث جلوگیری آفتاب سوختگی سر و صورت نیز می‌شوند.

 

دوربین عکاسی و تلسکوپ

شما در این سفر قطعا به مناظر بکر و خاصی بر خواهید که به هیچ عنوان مانندش را در شهر نمی‌توانید بیابید. پس چه بهتر که یک دوربین عکاسی خوب برای ثبت لحظات فراموش نشدی به همراه داشته باشید. اگر علاقه به نجوم دارید و به دوستان خود به این کمپ می‌روید پیشنهاد می‌کنیم اگر برایتان مقدور است تلسکوپ با خود ببرید.

 

سفر به کویر و تفریحات آن

آفرود در کویر

شما در این سفر تفریحات بسیار زیادی را می‌توانید تجربه کنید. آفرود، رمل سواری، پیاده‌روی در کویر، شتر سواری، موتورسواری بر روی تپه‌های شنی و رصد ستارگان از جمله تفریحات جذابی است که حتما باید در سفر به کویر تجربه کنید.

 

سعی کنیم آرامش کویر را برهم نزنیم

ذات کویر بسیار آرام است. اکثر افرادی که این سفر را انتخاب می‌کنند به دنبال فرار از هیاهوی شهر هستند. پس بهتر است از به همراه داشتن اسپیکر‌ها و بلندگوهای بزرگ در این سفر خودداری کنید تا آرامش خود و بقیه را در این سفر برهم نزنید.

 

هزینه‌های سفر به کویر

اگر قصد دارید در کویر کمپ کنید، باید بدانید که تنها هزینه شما، وعده‌های غذایی و سوخت مصرفی خودروی شخصی شما است که باید قبل از سفر تهیه کنید اما اگر قصد اقامت در هتل‌ها یا اقامت‌های بوم‌گردی را دارید، هزینه هرشب اقامت چیزی حدود 200 تا 500 تومان است. البته باید بدانید این اختلاف قیمت بابت امکانات اتاق‌ها است. سفر به کویر با تور اما کمی متفاوت‌تر است. شما با پرداخت یک مبلغ کلی تمامی هزینه‌ها از جمله هزینه اقامت، وعده‌های غذایی و هزینه رفت و برگشت را می‌پردازید.

 

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با چالش‌ها، نکته‌ها و وسایل مورد نیاز برای سفر به کویر آشنا کنیم. البته که این راهنمای به صورت کلی و جامع بوده و در آینده نچندان دور به بقیه نکات مربوط به سفر به کویر می‌پردازیم. حال شما به ما بگویید که آیا در سفر اخیرتان به کویر با چالش خاص و عجیبی رو به رو شده‌اید یا خیر؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *