بوتیک هتل چیست؟ | مهمترین تفاوت‌های هتل با هتل بوتیک | زیگو

مجله زیگوکمپ » آموزش » بوتیک هتل چیست؟ | مهمترین تفاوت‌های هتل با هتل بوتیک | زیگو
بوتیک هتل چیست؟ | مهمترین تفاوت‌های هتل با هتل بوتیک | زیگو
بوتیک هتل چیست؟ | مهمترین تفاوت‌های هتل با هتل بوتیک | زیگو

اگر زرق و برق هتل‌های لوکس و مجلل دیگر به چشمتان نمی‌آید و به دنبال یک انتخاب خاص برای اقامت در سفرتان هستید؛ بوتیک هتل‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. با شنیدن اسم بوتیک، ناخود آگاه هر شخصی به سمت فروشگاه‌های آنیتک فروشی می‌رود. در بوتیک هتل نیز شما حسی خاص و نایاب را تجربه خواهید کرد که گاها ممکن است معماری‌های عجیب و غریب این مجموعه‌ها شما را شگفت زده کند. در این مقاله خواهید خواند که بوتیک هتل چیست؟ و چه تفاوتی با هتل دارد.

انگلستان و آمریکا، زادگاه بوتیک هتل‌

اولین بوتیک هتل در انگلستان

در سال 1981 اولین بوتیک هتل دنیا به نام بلیکس  Blakesتوسط طراح معروفی به نام اونسکا همپل Anouska Hempel، در شهر لندن ساخته و شروع به کار کرد. در همان سال در سان فرانسیسکو نیز، اولین هتل بوتیک به نام بدفورد Bedford، افتتاح گردید. در دهه 80 تا 90 میلادی این نوع هتل‌ها محبوبیت خاصی را در بین مسافران و گردشگران در جهان پیدا کردند، که همین باعث پدید آمدنشان در تمامی شهر های توریستی دنیا شد. بوتیک هتل‌ها حتی علاوه بر معماری، سبک جدیدی از چیدمان دکوراسیون را در صنعت هتلداری ایجاد کردند.

 

ساده‌ترین توصیف از یک بوتیک هتل؛ به خانه‌تان خوش آمدید

معماری و طراحی، حرف اول و آخر را در بوتیک هتل‌ها می‌زنند. در واقع بوتیک هتل را می‌توان به یک جعبه مداد رنگی فرض کرد که دارای چندین رنگ یا اتاق می‌باشند. یکی از اهداف مدیران هتل بوتیک، ایجاد آرامش در محیط برای میهمانان و مسافران است و اکثرشان محیطی گرم و صمیمی دارند و از همین رو حس شبیه به خانه‌یتان را به شما القا می‌کنند.

 

غذای محلی در منوی بوتیک هتل

اولین تجربه جالبی که می‌توانید با اقامت در بوتیک هتل‌ها بدست بیاورید، صرف غذاهای محلی آن منطقه در رستوران‌اش است. در اکثر هتل‌ها منوی غذاها به صورت عمومی و بین المللی می‌باشد اما این شانس برای شما در هتل بوتیک‌ها ایجاد می‌شود تا از غذاهای محلی شهری که در اقامت دارید لذت ببرید.

 

بوتیک هتل ستاره ندارد اما!

یک بوتیک هتل لوکس در اروپا

بوتیک هتل‌ها با ستاره شناخته نمی‌شوند اما باید حداقل امکانات یک هتل سه ستاره را داشته باشند. ستاره نداشتن به معنای بی کیفیت بودن و یا مناسب نبودن آن نیست. بعضی از بوتیک هتل‌ها حتی امکاناتی دارند که کمتر در هتل‌های معمولی و لوکس می‌توان دید.

 

آشکارترین تفاوت بوتیک هتل و هتل؛ معماری

بوتیک هتل‌ها عموما دارای معماری جذاب و قابل توجهی هستند و شما نمی‌توانید دو بوتیک هتل شبیه به هم پیدا کنید. جذابیت در هتل بوتیک‌ها به حدی است که گاها خود آن دلیل سفر گردشگران می‌شود. در هتل‌ها اما اینگونه نیست و شما می‌توانید هتل‌هایی کاملا شبیه به هم حتی در جزیئات پیدا کنید.

 

استقلال در مدیریت بوتیک هتل

هتل ماریوت در دوبی

بوتیک هتل‌ها هویت دارند؛ یعنی حتی اگر به نام یک برند معروف هتلداری باشند، مستقل از آن کار می‌کند. گاهی ممکن است که در دل یک هتل بزرگ و مجلل، هتل بوتیک هم باشد اما باید بدانید که حتی سیستم رزرواسیون این دو با هم فرق دارند. بوتیک هتل ANDAZ از شرکت HYATT و بوتیک هتل EDITION از برند MARRIOTT نمونه ای آن‌ها هستند که توسط شرکت های هتلداری معروف تاسیس شده اند.

 

موقعیت مکانی؛ در مرکز شهر یا به دور از هیاهو

موقعیت مکانی بوتیک هتل‌ها نسبت به هتل‌ها کاملا متفاوت است. ممکن است یک هتل بوتیک در قلب یک شهر و مرکز شلوغی باشد ولی دیگری به دور از هیاهو در اطراف شهر باشد. همه‌ی این‌ها بستگی به سبک معماری و تم بوتیک هتل دارد. چیزی که در هتل‌ها وجود ندارد.

 

قانون بوتیک راحت‌تر از هتل

همانطور که گفتیم بوتیک هتل‌ها سعی می‌کنند تا حسی شبیه به خانه‌ را برای شما تداعی کنند. از همین‌رو قوانین در این اقامتگاه‌ها کمی راحت‌تر از هتل‌ها می‌باشد. برای مثال اکثر بوتیک هتل‌ها اجازه ورود حیوانات خانگی را به داخل اتاق و سویئت می‌دهند.

 

مهمانان کمتر، فضای صمیمی‌تر

یکی دیگر از مرز‌های بین بوتیک هتل و هتل تعداد اتاق‌ها می‌باشد. در بوتیک هتل تعداد اتاق باید بیشتر از 10 و کمتر از 100 باشد. در غیر این صورت اگر کمتر باشد جزو مسافرخانه‌ها محسوب شده و اگر بیشتر باشد هتل محسوب می‌شود.

 

معروف‌ترین بوتیک‌ هتل‌های ایران

بوتیک هتل کندوان

در کشور ایران نیز از سال 1385، اولین بوتیک هتل تاسیس شد و شروع به ارائه خدمات به میهمانان کرد. بعد از گذشت 15 سال هنوز تعریف بوتیک هتل برای مردم ایران گنگ و نامفهوم است و به همین دلیل سعی می‌کنند تا این گزینه‌ را برای اقامت انتخاب نکنند. هتل بوتیک‌های ایرانی اما در دنیا بسیار معروف هستند و هر کدام با سبک معماری خاص و جذابشان سالانه چند صد گردشگر را به خود جذب می‌کنند.

  • بوتیک هتل اسکرو شیراز
  • بوتیک هتل لاله کندوان
  • بوتیک هتل حنا تهران
  • بوتیک هتل شمشک
  • بوتیک هتل فولتون قشم

البته در این بین باید اضافه کنیم بعضی از هتل‌ها هستند که در بین انتخاب عنوان هتل و بوتیک هتل مانده‌اند. هتل‌سرای عامری یزد، هتل وکیل شیراز و هتل ایرمان قشم هتل‌هایی هستند که هم می‌توان هتل بوتیک و هم هتل نامیدشان.

 

معروف‌ترین بوتیک هتل‌های خارجی

یک بوتیک هتل در میان شهر

متاسفانه بخاطر ناآگاهی و ندانستن، اکثر سرمایه داران به سمت و سوی ساخت یک هتل نو ساز می‌روند تا مرمت یک خانه یا کاروانسرای قدیمی برای احداث یک بوتیک هتل! در کشور‌های خارجی برعکس کشورمان، آن‌ها از تمامی ظرفیت‌های خود برای مرمت یک بنای قدیمی استفاده می‌کند تا بتوانند با ساخت یک بوتیک هتل خاص، گردشگران را جذب خود کنند.

  • بوتیک هتل آوارتا نوسا دوآ در اندونزی
  • بوتیک هتل ببلوس آرت ایتالیا
  • بوتیک هتل مرکیور کوتی بالی
  • بوتیک هتل هارادس سوئد ( سویئت‌ها بالای درخت هستند)

 

اتاق کمتر، خدمات بیشتر

یکی دیگر از تفاوت‌های هتل با بوتیک هتل، خدمات بیشتر است. بوتیک هتل‌ها به کیفیت اهمیت بیشتر نسبت به هتل‌های معمولی می‌دهند. از همین‌رو سعی می‌کنند تا امکانات خود را در بالا‌ترین درجه کیفیت به میهمانان خود ارائه دهند. در برخی هتل بوتیک‌های لوکس حتی کلاس‌های یوگا، نقاشی و مدیتیشن برگزار می‌گردد.

 

در این مقاله سعی کردیم تا معنی درست و جامع بوتیک هتل چیست؟ را به شما بشناسانیم و بگوییم که مهم ترین تفاوت های هتل و بوتیک هتل در چیست. برای با خبر شدن از جدیدترین اخبار گردشگری ما در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5269
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *