چگونه از گرمازدگی در سفر جلوگیری کنیم؟ | نکات کلیدی | زیگو

مجله زیگوکمپ » آموزش » چگونه از گرمازدگی در سفر جلوگیری کنیم؟ | نکات کلیدی | زیگو
چگونه از گرمازدگی در سفر جلوگیری کنیم؟ | نکات کلیدی | زیگو
چگونه از گرمازدگی در سفر جلوگیری کنیم؟ | نکات کلیدی | زیگو

سفر می تواند شما را در موقعیت های غیر قابل پیش بینی قرار دهد. ممکن است خود را در یک مکان گرم پیدا کنید یا ممکن است در حین پیاده روی در طبیعت غرق از شدت گرما کارتان به بیهوشی کشیده شود.. در اینجا مقاله خواهید خواند که چگونه از گرمازدگی در سفر جلوگیری کنیم؟ و نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از بیماری‌های جدی و خطرناکی که مرتبط با گرما و همچنین علائمی که نشان دهنده نیاز به کمک پزشکی در سفر هستند جلوگیری کنید.

گرمازدگی چیست؟

گرمازدگی یک وضعیت جسمی در نظر گرفته می شود که در آن دمای بدن فرد به سطوح خطرناکی می‌رسد. بر خلاف مشکلات کمتر مرتبط با گرما، مانند گرفتگی عضلات، گرمازدگی یک وضعیت بسیار خطرناک است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. این بیماری می‌تواند ناشی از فعالیت بیش از حد در محیط های گرم باشد.

 

چه افرادی بیشتر در معرض خطر هستند؟

اما افراد مسن و نوزادان در معرض خطر گرمازدگی هستند، حتی اگر در فضای باز فعالیت نداشته باشند. آنها ممکن است رفتار گیج کننده یا توهم‌زا از خود نشان دهند. تشنج، بیهوشی و کما نیز می تواند ناشی از گرمازدگی باشد. اگر با کسی هستید که گرمازدگی را تجربه می کند و منتظر آمدن متخصصان پزشکی بماند و اگر به آن‌ها دسترسی ندارید بهتر است دور بیمار را خلوت کنید و به او کمی آب بدهید. به یاد داشته باشید که او را حتما از معرض تابش مستقیم آفتاب دور کنید.

 

مسافران در خطر خاصی هستند

ورزش می تواند باعث شود دمای بدن در کمتر از 5 دقیقه یک درجه سانتیگراد افزایش یابد. ماهیچه ها زمانی که فعال هستند گرما تولید می کنند و 75 درصد این گرما به بقیه بدن منتقل می شود. اگر در یک سفر پیاده روی در یک منطقه گرم هستید یا به سادگی بلوک های زیادی برای پیاده روی قبل از رسیدن به هتل خود دارید، توقف کنید و به واکنش بدن خود توجه کنید. . اگر در یک محیط گرم احساس می‌کنید تحت فشار فیزیکی قرار گرفته‌اید، حتما کمی به خود استراحت بدهید. بدن شما ممکن است به آب و هوای گرم عادت نداشته باشد، که شما را در معرض خطر بیشتری برای بیماری های مرتبط با گرما قرار می دهد. چند هفته زمان نیاز است تا با آب و هوای ناآشنا سازگار شود.

 

استفاده از نمک و شکر در نوشیدنی‌ها

بطری آب خود را با مقدار زیادی یخ پر کنید و مرتباً از آن بنوشید. مطالعات بر روی بدن طبیعت گردان نشان داد که نوشیدنی های سرد به طور موثرتری نسبت به نوشیدنی های گرم به کاهش دمای بدن کمک می‌کنند. اگر در یک روز گرم مایعات زیادی می‌نوشید، حتما کمی نمک و شکر به نوشیدنی‌های خود اضافه کنید.

 

برای فرار از گرمازدگی در سفر، مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب کمک می کند تا از خطر گرما زدگی جلوگیری کنید

از آنجایی که بدن از طریق تعریق آب از دست می‌دهد، باید با آب دوباره پر شود. این ایده عالی برای کوهنوردان است که حداقل یک گالن آب همراه خود برای پیاده روی داشته باشند. این را می توان در بطری ها در یک بسته یا در یک ظرف هیدراتاسیون پوشیدنی حمل کرد.

 

متناسب با کشش بدنتان تحرک داشته باشید

مهم نیست که چه فعالیتی دارید، برای افراد مهم است که محدودیت های خود را بشناسند و تمام تلاش خود را بکنند که زیاد به خود فشار نیاورند. اگر راه ورود به یک مسیر دشوار است و فرسودگی گرما شروع به تنظیم آن می کند، مهم است که به یاد داشته باشید که راه خروج حتی چالش برانگیزتر خواهد بود. کوهنوردان با برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی بیش از حد سخت یا انتخاب طولانی‌تر کردن پیاده‌روی در آخرین لحظه، خود را در معرض خطر گرمازدگی و در نهایت گرمازدگی قرار می‌دهند.

 

میان وعده‌های پر پروتئین بخورید

جذب آب برای بدن سخت است اگر غذا یا انرژی اضافی برای جذب آن نداشته باشد. بنابراین، میان وعده های پر پروتئین برای پیاده روی، به ویژه در هوای گرم ضروری است. چیزهایی مانند آجیل، خشکبار، میوه های خشک و میله های پروتئینی باید این کار را انجام دهند.

 

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

دمای هوا در بعضی از روزهای تابستان بیش از 45 درجه نیز میشود

پوشاندن پوست از آفتاب، ماندن در سایه، پوشیدن کلاه لبه‌دار پهن و استفاده منظم از کرم ضد آفتاب، همگی راه‌های بسیار خوبی برای جلوگیری از گرمازدگی هستند. هنگامی که پوست آفتاب سوخته می شود، خنک نگه داشتن بدن برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

 

به طور کامل درک نشده است که چرا برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض گرمازدگی هستند. انجام اقدامات احتیاطی اولیه برای جلوگیری از فشار بیش از حد و کم آبی در حین سفر، شما را از این وضعیت خطرناک محافظت می کند و شما را از کنسل کردن هتل یا نیاز به استفاده از بیمه نامه مسافرتی در امان می گذارد. در این مقاله به شما آموختیم که چگونه از گرمازدگی در سفر جلوگیری کنیم. شما می‌تواند نظرات خود را با ما در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

https://mag.zigocamp.com/post/5301
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *