غذاهای خوب برای طبیعت‌گردی-قسمت اول

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » غذاهای خوب برای طبیعت‌گردی-قسمت اول
غذاهای خوب برای طبیعت‌گردی-قسمت اول
خوراکی در سفر

یکی از مهم‌ترین و البته لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر بحث شیرین غذا است. در سفرهای طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی‌های سبک که نیاز به پیاده روی دارد خوردن غذاهای مناسب در حفظ انرژی شما نقش مهمی دارد. در این مقاله زیگوکمپ چند خوراکی مناسب را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا در علاوه بر گرسنه نماندن در سفر، با انرژی بالا به دل طبیعت بروید.

انواع ساندویچ در سفر

انواع ساندویچ از خوراکی‌های محبوب در سفر هستند، به ویژه اگر سفر شما کوتاه باشد. می‌توانید با آماده کردن چند ساندویچ ساده، خود را از گرسنگی در راه و یا امتحان کردن غذاهای رستوران‌های بین راهی آسوده کنید.

هر ساندویچی می‌تواند برای سفر شما مناسب باشد اما اگر سفر بیش از 12 ساعت طول می‌کشد و یا فضای محیط شما در طول سفر گرم است، توصیه می‌کنیم که از مواد گوشتی و سس‌ها در ساندویچ استفاده نکنید و ترجیحا از موادی مانند نان، پنیر، خیار یا گوجه‌فرنگی استفاده نمایید.

اگر امکانش را دارید، مواد آبدار مانند گوجه یا خیارشور را نیز در ظرفی جداگانه همراه خود ببرید تا ساندوچ شما را خراب نکند و مزه آن را از بین نبرد.

ساندویچ سالاد الویه یا کتلت برای افرادی که مدت سفرشان کوتاه است و یا یخچال به همراه دارند گزینه مناسبی است.

انواع ساندویچ در سفر

غذاهای حاضری در سفر

شاید شما جز آن دسته از افرادی باشید که اهل غذاهای حاضری مانند پنیر، عسل، گردو، هندوانه، خربزه، طالبی، گوجه فرنگی، سبزی خوردن، آجیل و… نیستید و اصلا آن‌ها را غذا به حساب نمی‌آورید! اما فراموش نکنید که این غذاها همه موادی مقوی و عالی برای سفرهای زمینی هستند و علاوه بر این‌که شما را سیر می‌کنند، دیر هم فاسد می‌شوند.

غذاهای آماده در سفر

غذاهای گوشتی

غذاهای فیبردار و پروتئین دار برای سفر مناسب هستند زیرا هم شما را سیر نگه می‌دارند و هم انرژی لازم را برای فعالیت‌هایی که قرار است در سفر انجام بدهید، تامین می‌کنند. گوشت قرمز و تخم‌مرغ می‌توانند گزینه‌هایی عالی برای سفر شما باشند اما این نکته بسیار مهم است که باید در همان ساعات ابتدایی، غذاهای گوشتی خود را میل کنید تا دچار مسمومیت نشوید. البته تخم مرغ کمی دیرتر فاسد می‌شود و به همین خاطر می‌توانید چند تخم مرغ آب‌پز همراه داشته باشید.

غذاهای گوشتی در سفر

میان وعده

در سفرهای زمینی و طبیعت‌گردی میان وعده نقش مهمی دارد. پس برای خورد و خوراک‌تان برنامه‌ریزی کنید و میان وعده همراه ببرید. خوراکی‌هایی همچون حمص (یک غذای عربی) و یا ماست یونانی و میوه می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما به شمار بیایند. نکته مثبت این خوراکی‌ها سادگی تهیه آنهاست زیرا از هر سوپرمارکتی قابل خرید هستند. به طور کلی حجم زیاد میوه و سبزیجات بدون سس و افزودنی را توصیه می‌کنیم. 

میان وعده در سفر
https://mag.zigocamp.com/post/536
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *