غذاهای خوب برای طبیعت‌گردی-قسمت دوم

مجله زیگوکمپ » بدون دسته بندی » غذاهای خوب برای طبیعت‌گردی-قسمت دوم
غذاهای خوب برای طبیعت‌گردی-قسمت دوم
خوراکی در سفر

مگر می‌شود سفر رفت و نگران سیر کردن شکم نبود! اصلا یکی از لذتبخش‌ةرین قسمت‌های نه فقط سفر بلکه زندگی، خوردن خوراکی‌های خوشمزه است. در قسمت اول خوراکی‌ سفر چند خوراکی خوب برای سفر به شما معرفی کردیم. در این مقاله زیگوکمپ به سراغ بخش دوم آن رفتیم.

خرما و حلوا

در قسمت قبلی درباره میان‌وعده‌ها و ضرورت وجود آن‌ها در سفر صحبت کردیم.

داشتن خرما در مسافرت معجزه آساست. خرما غذایی سالم و پرانرژی است و تا پایان سفر هم فاسد نمی‌شود. اگر طعم خرما را نمی‌پسندید حلوا را پیشنهاد می‌کنیم. با وجود این که حلوا جزو غذاهای سالم نیست و روغن زیادی دارد اما به خاطر انرژی زیادش و دیر فاسد شدن آن، می‌تواند خوراک خوبی برای سفرهای زمینی باشد.

خرما یک خوراکی مقوی در سفر

قهوه و چای در سفر

بهتر است در نوشیدن قهوه و چای به هیچ وجه زیاده‌روی نکنید مخصوصا اگر وسواس زیادی در استفاده از سرویس بهداشتی عمومی دارید. اگر خیلی به این نوشیدنی‌ها وابسته هستید، به سفارش آن‌ها در رستوران‌های بین‌راهی بسنده کنید!

چای و قهوه در سفر

فلافل در سفر

اگر از طعم غذاهایی مثل کتلت لذت می‌برید اما از مسمومیت توسط این غذاها نگران هستید، فلافل جایگزین مناسبی است. این غذا را می‌توانید ساندویچ کرده و به راحتی با خود حمل کنید. فلافل به دلیل وجود نخود در آن، از انرژی زیادی برخوردار است. راستی ترجیحا در فلافل خود سیر نریزید تا سایر همسفران شما هم از سفر لذت ببرند! اگر اهل پخت و پز هستید و خودتان فلافل را آماده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را گرد درست نکنید تا بتوانید در ساندویچ‌تان تعداد بیشتری فلافل جای بدهید. 

فلافل یک غذای خوشمزه برای سفر

کوکو در سفر

کوکوها انواع زیادی دارند و تمامی آن‌ها برای سفر مناسب هستند. از کوکو سبزی مشهور گرفته تا کوکو هویج و … . سعی کنید کوکوهایی را انتخاب کنید که مواد مغزی آنها بیش‌تر است. حتی می‌توانید به کوکویتان گردوی خرد شده یا چرخ کرده اضافه کنید که هم طعم آن بهتر شود و هم انرژی بیشتری داشته باشد. اگر در تهیه کوکو از تخم مرغ استفاده نکنید، امکان نگهداری آن‌ها به مدت زیاد وجود دارد.

انواع کوکو در سفر

نیمرو در سفر

نیمرو یکی از لذیذترین، ساده‌ترین و در عین حال پرانرژی ترین غذاهایی است که می‌توانید در طول سفر میل کنید. اگر با اتومبیل شخصی خود به سفر می‌روید قطعا نیمرو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود و مطمئن باشید که اگر یک‌بار در دامان طبیعت نیمرو درست کرده و نوش جان نمایید، هرگز خاطره آن از ذهنتان پاک نخواهد شد!

نیمرو یک غذای خوشمزه در سفر

سیب زمینی و ذرت

سیب زمینی و ذرت یکی دیگر از پیشنهادات ما برای غذاهای سالم در سفر، سیب زمینی پخته به همراه ذرت است، شما می‌توانید سیب زمینی درسته و یا پوره شده را به همراه خود برده و دیگر نگران غذای خود در سفر نباشید. ذرت را هم می‌توانید به صورت کنسرو با خود ببرید و یا این که اگر امکان تهیه بلال کبابی دارید، بلال خریداری کرده و با خود همراه داشته باشید. سیب زمینی را می‌توانید با طعم دهنده‌های موردعلاقه خود نیز مزه‌دار کنید.

بلال خوراکی محبوب سفر
https://mag.zigocamp.com/post/543
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *