سفر در پاییز | پاییز کجا بریم | بهترین مقاصد سفر در پاییز | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » سفر در پاییز | پاییز کجا بریم | بهترین مقاصد سفر در پاییز | زیگو
سفر در پاییز | پاییز کجا بریم | بهترین مقاصد سفر در پاییز | زیگو
سفر در پاییز | پاییز کجا بریم | بهترین مقاصد سفر در پاییز | زیگو

حالا که از تب و تاب گرمای تابستان 1401 افتاده، صدای فصل پاییز به گوش می‌رسد. فصلی به دلایل مختلف می‌تواند زمان مناسبی برای سفر باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بازگشایی مدراس و دانشگاه‌ها است. حجم سفر در پاییز به نسبت فصل‌های دیگر کاهش می‌یابد و از طرف دیگر نیز آب و هوا در کل کشور مطلوب می‌شود. اما شاید برای شما سوالی پیش آید که در پاییز کجا بریم. اگر به دنبال این جواب هستید با ما همراه باشید تا بهترین مقاصد سفر در پاییز را به شما معرفی کنیم.

آیا تنها جزیره دریای خزر را می‌شناسید؟

جزیره آشوراده تنها جزیره دریای خزر است.

اگر می‌خواهید تجربه زندگی در یک جزیره دور افتاده را داشته باشید که از حداقل امکانات اولیه برخوردار است؛ حتما به آشوراده سفر کنید. یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز 1401، جزیره آشوراده است. این جزیره در فاصله بسیاری کمی از بندر ترکمن قرار گرفته و شما باید با لنج یا قایق به آنجا بروید. از ویژگی‌های این جزیره می‌توان به اکوسیستم بنظیر و خاص آن اشاره کرد. کمپینگ در جزیره آشوراده یکی از متداول‌ترین کارهای طبیعت‌گردان در این منطقه است. جالب است بدانید تنها چند خانوار بیشتر در این آشوراده زندگی می‌کنند. آشوراده را می‌توان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز 1401 نامید.

 

کویر مرنجاب با جزیره سرگردان از بهترین مقاصد سفر در پاییز

کویر مرنجاب یکی از بهترین مقاصد طبیعتگردان برای سفر در پاییز است.

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کویر فصل پاییز است. از همین رو کویرنوردان این فصل را به دلیل مطلوب‌تر شدن شرایط آب و هوایی انتخاب می‌کنند. کویرهای زیادی در مرکز کشور ایران قرار دارد اما یکی از بهترین کویرهای ایران مرنجاب است. این کویر حدود 270 کیلومتر با تهران فاصله داشته و موقعیت مکانی بسیار مناسبی نسبت به پایتخت دارد. پوشش گیاهی و جانوری کیور مرنجاب بسیار منحصر و خاص است. از معروف‌ترین جاهای دیدنی کویر مرنجاب می‌توان به کاروانسرای مرنجاب، دریاچه نمک و جزیره سرگردان اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید به دو صورت در این کویر اقامت داشته باشید.

حالت اول : اگر اهل هیجان هستید و برای چندمین بار به کویر می‌روید؛ پیشنهاد می‌کنیم که در صورت تکمیل بودن وسایل مورد نیاز، کمپینگ کنید.

حالت دوم : اگر برای اولین بار است که به کویر سفر می‌کنید و فرد با تجربه‌ای هم با خود به همراه ندارید سعی کنید تا از کمپ در کویر خودداری کنید. کاروانسراها می‌توانند بهترین گزینه‌ی برای اقامت شما در کویر باشند.

 

روستای فیلبند مازندران و جنگل ابر

پاییز کجا بریم؟؛ جنگل ابر فیلبند

روستای فیلبند یکی از چند جنگل ابری است که در ایران وجود دارد. روستای فیلبند در استان مازنداران واقع شده و هر ساله در پاییز تعداد زیادی از طبیعت‌گردان و گردشگران را به خود جذب می‌کند. این روستا حدود 2300 متر ارتفاع داشته و به بام مازندران نیز معروف است. یکی از جذابیت‌های جنگل ابر فیلبند کمپینگ در روستای فیلبند بوده که البته بستگی به تکمیل بودن لوازم طبیعت گردی شما دارد. حواستان باشد که اگر خواستید در اطراف روستای فیلبند کمپ کنید، حتما از کیسه خواب و چادر مسافرتی مناسب استفاده کنید. جنگل ابر فیلبند یکی از بهترین مقاصد سفر برای فصل پاییز است.

 

اقامت در کیش، کمپ در هرمز

ساحل نقره هرمز یکی از بهترین مقاصد برای کمپینگ

یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز که به هرکسی پیشنهاد می‌شود، جزیره کیش خیلج فارس است. با شروع شدن فصل پاییز و کاسته شدن از دمای هوای در این جزیره، شرایط بسیار ایده‌آلی برای سفر به کیش فراهم می‌شود. البته لازم به ذکر است که قیمت بلیط‌ها در این فصل کمی بیشتر نسبت به نیم اول سال خواهد شد. جزیره کیش مملو از جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری است که قطعا هر عشق سفری به مجذوب خوب می‌کند. اما اگر جزو اشخاصی هستید که می‌خواهید تجربه به مراتب خاصی‌تری را در این جزیره تجربه کنید؛ بهتر است که در جزیره هرمز کمپ کنید.

جزیره هرمز برخلاف جزیره کیش دارای سبک زندگی سنتی بوده و جمعیت به نسبت کمتری هم در آن سکونت دارند. از ساحل نقره‌ای در شب هنگام تا کوه‌های رنگی، همه و همه می‌تواند هر طبیعتگرد یا گردشگری را قانع کند تا برای یک یا چند شب در این جزیره زیبا کمپ کند. دمای هوا در جزیره هرمز در طول روز بسیار مناسب است اما هر چه به شب نزدیک می‌شوید، دما سردتر می‌شود.

 

خرید تمامی وسایل و لوازم طبیعت گردی از زیگوکمپ

شما می‌توانید تمامی وسایل مورد نیاز برای طبیعت گردی را با مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه آنلاین زیگوکمپ خریداری کنید. همچنین با دنبال کردن و سر زدن به وبسایت و اینستاگرام زیگوکمپ می‌توانید از کمپین‌های تخیفیف و جایزه این فروشگاه آنلاین لوازم طبیعت گردی مطلع شوید.

 

ممنون که تا انتها مرا همراهی کردید ما در این مقاله قصد داشتیم تا به سوالی که در ابتدای مقاله درباره پاییز کجا بریم صحبت کنیم. علاوه بر آن چند تا بهترین مقاصد سفر در پاییز را با شما در میان گذاشتیم.

https://mag.zigocamp.com/post/5445
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *