صعب العبورترین کوهستان ها | ترسناک ترین کوهستان ها | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » صعب العبورترین کوهستان ها | ترسناک ترین کوهستان ها | زیگو
صعب العبورترین کوهستان ها | ترسناک ترین کوهستان ها | زیگو
صعب العبورترین کوهستان ها | ترسناک ترین کوهستان ها | زیگو

بسیاری از ما نمی دانیم که فتح قله کوه به چه معناست. ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که چه نیروی ناشناخته ای کوهنوردان را بارها و بارها به کوه ها می‌کشد تا قله های مرتفع بیشتری را فتح کنند. تنها با نگاهی به آمار می توان متوجه شد که قله های کوه ها با چه سختی و مشقت‌های فتح شدند. تلفات در میان این قله‌ها و کوه‌ها کم نیست اما فتح صعب العبورترین کوهستان ها می‌تواند هم جذاب و هم ترسناک باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا صعب العبورتین کوهستان های جهان را به شما معرفی کنیم.

K2 از صعب العبورترین کوهستان های جهان؛ بین چین و پاکستان

K2 از صعب العبورترین کوهستان های جهان؛ بین چین و پاکستان

ارتفاع کوه k2 8.611 متر است. برای فتح یکی از صعب العبورترین و دومین کوه مرتفع جهان، کوهنوردان زیادی تلاش کردند ولی خیلی از آن‌ها در این راه جان خود را از دست داده‌اند. با وجود این آمار، 280 نفر کوه کی تو را فتح کردند. میزان مرگ و میر 25 درصد است. جالب است بدانید که براساس داستان یک گروه از کوهنوردان، از روی k2 فیلمی ساخته شده که در زمان خودش بسیار زیاد مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

 

کوهستان آیگر سوئیس؛ ارتفاع 3.962 متر

کوهستان آیگر سوئیس؛ ارتفاع 3.962 متر

علیرغم اینکه این کوهستان ارتفاعی کمتر از هشت متر را دارد اما به عنوان یکی از مرگبارترین کوه های جهان شهرت دارد. اولین صعود در سال 1858 انجام شد و جبهه شمالی، خطرناک ترین قسمت ایگر، تنها یک بار در سال 1938 فتح شد. این کوه جان 64 کوهنوردی را که سعی در فتح آن داشتند، گرفته است.

 

کانچن جونگا در مرز نپال و هند؛ ارتفاع 8585 متر

کانچن جونگا در مرز نپال و هند؛ ارتفاع 8585 متر

این سومین رشته کوه مرتفع جهان است که به خاطر ریزش های مداوم برف و آب و هوای نامساعد به عنوان یکی از صعب العبورترین کوهستان های جهان شهرت دارد. هیچ مسیری در کوه وجود ندارد. فتح مرتفع ترین نقطه آن تنها در سال 1955 امکان پذیر بود و قبل از آن سال ها تلاش بی ثمر را سپری کرده بود. تنها 187 کوهنورد توانستند به قله کانچن جونگا برسند. مرگ و میر در میان کوهنوردان به 22 درصد می رسد.

 

آناپورنا در مرکز نپال؛ ارتفاع 8091 متر

آناپورنا در مرکز نپال؛ ارتفاع 8091 متر

آناپورنا در بخش مرکزی نپال قرار دارد. ارتفاع این کوهستان 8.091 متر است. آناپورنا به عنوان دهمین کوه بلند جهان شناخته می‌شود. این کوهستان برای اولین بار در سال 1950 فتح گردید. از آن زمان تاکنون 130 نفر به قله صعود کرده‌اند. آناپورنا میزان مرگ و میر بالای 41 درصد دارد. اما این آمار رو به کاهش است.

 

نانگا پاربات در کشور پاکستان با ارتفاع 8.621 متر

نانگا پاربات در کشور پاکستان با ارتفاع 8.621 متر

نانگا به عنوان یکی از صعب العبورترین کوهستان ها و نهمین کوه بزرگ جهان است. این کوهستان به عنوان یکی ترسناک‌ترین قله بوده و خیلی معروف‌ترین کوهنوردان جرات فتح این کوه را ندارند. دیواری از یخ در ضلع جنوبی کوه تشکیل شده است که به معنای واقعی کلمه کوهنوردان را به صعود به آن دعوت می کند. نانگابرای اولین بار در سال 1953 فتح گردید. کوهستان صعب العبور nanga را تنها 263 کوهنورد فتح کردند. میزان مرگ و میر 5.5 درصد است.

 

اورست معروف‌ترین کوهستان صعب العبور جهان؛ ارتفاع 8848 متر

اورست یکی از معروف ترین و صعب العبورترین کوهستان ها جهان مدرن است. هرکسی که شهامت دارد و تصمیم می گیرد از اورست که نفس سردی دارد بالا برود، می‌داند که شانس بازگشتش ممکن است خیلی کم باشد. از بیش از 7000 نفری که به اورست صعود کردند، حدود 250 نفر رسماً مرده محسوب می شوند. از نظر درصدی، این رقم چندان بالا نیست، اما با دیدن اجساد کسانی که به آسیب ناپذیری آنها نیز اعتقاد داشتند، آمار دیگر باعث اطمینان نمی شود و به یک کابوس تبدیل می شود.

 

مونت بلان در فرانسه؛ ارتفاع 4695 متر

مون بلان یا کوه سفید بلندترین قله در رشته کوه و مرتفع ترین قله اروپا است. در بین کوهنوردان، مون بلان برای کوهنوردی خطرناک تلقی نمی شود، اما با برخی پیچش های شوم سرنوشت، رکورد مرگ و میر را می شکند. در طول تاریخ صعود به بیش از دو قرن، دامنه های کوه سفید جان چندین هزار کوهنورد را گرفت؛ رقمی که حتی اورست نیز از آن دور است.

 

خرید لوازم کوهنوردی از زیگوکمپ

شما می‌توانید برای تهیه تمامی لواز کوهنوردی به وبسایت زیگوکمپ مراجعه کنید. زیگوکمپ یکی از فروشگاه های آنلاین لوازم طبیعت گردی است که سعی دارد تا با تضمین قیمت، محصولات با کیفیتی را به مشریان خود در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه دهد. همچنین اگر بخواهید می‌توانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام زیگوکمپ از کمپین های تخفیف و جایزه زیگوکمپ با خبر شوید.

 

ممنون که ما را تا انتها دنبال کردید. ما در این مقاله قصد داشتیم تا صعب العبورترین کوهستان ها را در دنیا به شما معرفی کنیم.

https://mag.zigocamp.com/post/5457
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *