زیباترین دره های جهان | بکرترین دره های دنیا + عکس | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » زیباترین دره های جهان | بکرترین دره های دنیا + عکس | زیگوکمپ
زیباترین دره های جهان | بکرترین دره های دنیا + عکس | زیگوکمپ
زیباترین دره های جهان | بکرترین دره های دنیا + عکس | زیگوکمپ

دره ها تورفتگی هایی در زمین هستند که در ارتفاعات مختلف یافت می‌شوند و اغلب با رشته کوه‌ها، رودخانه های روان، جنگل های انبوه و سایر گیاهان سرسبز شناخته می‌شوند. در اینجا تعدادی از زیباترین دره های جهان را خواهید کرد. این دره ها از سراسر دنیا بوده و به طرز عجیب و غریبی بکر مانده‌اند. با زیگوکمپ همراه باشید تا سفری به دور دنیا را با هم تجربه کنیم.

تنگه ده قله، پارک ملی بنف، کانادا

تنگه ده قله، پارک ملی بنف، کانادا

این دره در پارک ملی بنف آلبرتا واقع شده است. اطراف آن را ده قله و دریاچه آبی زیبا به نام دریاچه موراین احاطه کرده است. زیبایی این دره فوق العاده فتوژنیک است که باور نمی کنید هنوز هم چنین زیبایی در این دنیا وجود دارد. این مکان بیشتر شبیه بهشت است. بهترین زمان برای بازدید از این مکان بین ماه می تا آگوست خواهد بود. از جمله گشت و گذار، این مکان برای تماشای حیات وحش، کمپینگ، قایق رانی و پیاده روی نیز ایده آل است.

 

دره بارون، نپال

یکی از زیباترین دره های جهان بر روی پنجمین کوه مرتفع جهان یعنی کوه ماکالو نپال قرار دارد. در اینجا می توانید گونه های جانوری کمیاب از جمله پلنگ های برفی خطرناک را بیابید. خزه سبز لیمویی، ارکیده های باشکوه، ابرهای شناور، آبشارها و رودودندرون این مکان را کمتر از بهشت سرزنده ساخته است. این دره ای است که باید برای دوستداران طبیعت از آن دیدن کرد.

 

دره بزرگ ریفت، کنیا

دره بزرگ ریفت، کنیا

دره بزرگ ریفت که از اردن در خاورمیانه تا موزامبیک در جنوب آفریقا امتداد دارد، یک شگفتی زمین شناسی عظیم است. این مجموعه ای از دره های شکاف متصل به هم است که توسط حرکت صفحات تکتونیکی ایجاد شده است که قدمت آن به 30 میلیون سال قبل می رسد و 4000 مایل طول دارد. آتشفشانی آن همچنین کوه کلیمانجارو، کوه کنیا، چشمه های آب گرم و دریاچه های عمیق را ایجاد کرده است، اما مهمتر از همه، به تدریج شاخ آفریقا را از این قاره جدا می کند. مقیاس صخره‌ها و باز بودن دشت‌هایی که در کنار آن‌ها کشیده شده‌اند، شبیه چیزی است که تا به حال ندیده‌اید، و تنوع فسیل‌ها و گیاهان و جانوران باورنکردنی است.

 

زیباترین دره های جهان؛ رومسدالن، نروژ

دره رومسدالن، از زیباترین دره های جهان که در اطراف کوه‌های Romsdalsalpene است. دنبال این دره به رودخانه Rauma، که یک رودخانه ماهی قزل آلایی بوده، به طول 60 کیلومتر می‌پیچد. صخره‌نوردان به سمت قله‌ها و شیب‌های تند دره، از جمله Trollveggen، بلندترین صخره اروپا و قله Romsdalshorn با ارتفاع 1550 متر جذب می‌شوند. اما چیزهای زیادی برای لذت بردن برای کسانی وجود دارد که نمی‌خواهند از یک چهره سنگی استفاده کنند. از آبشار Slettafossen بازدید کنید که آب سفید آن از میان دره ای به عمق 40 متر می گذرد و می توان از طریق یک پل از آن عبور کرد. یکی دیگر از منظره های شگفت انگیز در انتظار در بخش هایی از دره است که تحت تاثیر لغزش های سنگی قرار گرفته اند، زیرا تخته سنگ های عظیمی از کوه ها به داخل رودخانه و جنگل سقوط کرده اند.

 

دره Lauterbrunnen، سوئیس

دره Lauterbrunnen، سوئیس

دره Lauterbrunnen، یکی از زیباترین دره های جهان بوده که در اعماق کوه های آلپ سوئیس واقع شده است. این دره به حدی بکر بوده که در دوران جوانی خود، نویسنده J.R.R. تالکین در ارباب حلقه‌ها الهام‌بخش پادشاهی الف‌های خود ریوندل شد. این دره توسط سه یخچال در حال عقب نشینی تشکیل شده است و دارای مسافرخانه های چوبی، کلبه کوهستانی و 72 آبشار است که بر فراز صخره های آهکی عمودی آبشار دارند. ناگفته نماند که مناظر کوه های پوشیده از برف که توسط قله های ایگر، مونچ و جونگفراو احاطه شده اند. با قدم زدن در علفزارهای گل‌های وحشی در امتداد کف دره، تازه‌ترین هوای قابل تصور را تنفس می‌کنید و به صدای درمانی آب که روی صخره‌ها می‌چرخد گوش می‌دهید.

 

زیباترین دره های جهان؛ گل ها، هند

این دره چیزی کمتر از یک سناریوی افسانه ای ندارد و شگفت انگیزترین قسمت آن این است که در هند واقع شده است. این یک پارک ملی در اوتاراکند است. پر از گل های وحشی مختلف با انواع مختلف حیات وحش مانند ردفاکس، خرس سیاه، گوزن مشک و پلنگ برفی خطرناک با پستانداران و پرندگان است.

 

ممنون که تا انتهای مقاله زیباترین دره های جهان ما را همراهی کردید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ما را د کانال تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *