راهنمای سفر به ماداگاسکار | از انیمیشن تا واقعیت | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به ماداگاسکار | از انیمیشن تا واقعیت | زیگوکمپ
راهنمای سفر به ماداگاسکار | از انیمیشن تا واقعیت | زیگوکمپ
راهنمای سفر به ماداگاسکار | از انیمیشن تا واقعیت | زیگوکمپ

حیوانات درنده، جاذبه‌های گردشگری، جنگل‌های بارانی، صحرا، پیاده‌روی و غواصی. همه این کارها سفر به ماداگاسکار را به یکی از رویایی‌ترین خاطرات مسافرت‌های شما تبدیل خواهد کرد. البته که باید بدانید همه‌ی این‌ها نیمی از لذت‌های رسیدن ماداگاسکار است. ما در این مقاله قصد داریم تا جالب ترین راهنمای سفر به ماداگاسکار را به شما ارائه دهیم.

از ماداگاسکار بیشتر بدانید

از ماداگاسکار بیشتر بدانید

ماداگاسکار منحصر به فرد است. 5٪ از تمام گونه های حیوانی و گیاهی شناخته شده در دنیا را می‌توانید در اینجا و تنها در اینجا پیدا کنید. یکی از معروف ترین گونه‌های حیوانات که در انیمیشن ماداگاسکار نیز حضور داشت؛ لمور است، البته باید بدانید که بسیاری از موجودات و گیاهان عجیب و غریب و شگفت‌انگیز دیگر وجود دارند. از دیگر حیواناتی که در جزیره ماداگاسکار زندگی می‌کنند می‌توان به بائوباب، حشرات، کوسه‌ها، قورباغه‌ها، ارکیده‌ها، نخل‌ها، پرندگان، لاک پشت‌ها، مانگوس اشاره کرد. بسیاری از این تنوع زیستی تحت تهدید تغییرات آب و هوایی و فشار جمعیت هستند که با رعایت مسائل اساسی در هنگام سفر به ماداگاسار می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد.

 

مناظری که شاید در هیچ کجا پیدا نمی شوند

جانوران و گیاهان شگفت انگیز با مناظر بی نظیر در کنار تنوع باورنکردنی در جایجای جزیره ماداگاسکار دیده می‌شود. شما می‌توانید از با طی کردن تنها 300 کیلومتر از جنگل بارانی به صحرا برسید. تعداد کمی از جاهای دیدنی روی زمین چنین کالویدوسکوپی یا تناقض شدیدی از طبیعت را ارائه می‌دهند. دره‌های ماسه‌سنگ، کارست‌های آهکی، کوه‌ها، تپه‌های حاصلخیز با آبشارهای برنج، جنگل‌هایی از هر نوع بارانی، خشک، خاردار و خاکی غنی از لاتریت وجود دارد که به کشور لقب جزیره سرخ داده است. با 5000 کیلومتر خط ساحلی، دریا هرگز خیلی دور نخواهد بود. در ماداگاسکار جاهای دیدنی گاهی  فیروزه ای و ایده آل و در برخی دیگر خطرناک هستند.

 

راهنمای سفر به ماداگاسکار؛ تاریخ را لمس کنید

راهنمای سفر به ماداگاسکار؛ تاریخ را لمس کنید

ماداگاسکار پر از موج های متوالی مهاجران از گوشه و کنار اقیانوس هند بوده است. اینجا هیچ شباهتی به جا‌های دیگر آفریقا یا آسیا ندارد. مناظر خارق‌العاده‌ای برای کشف این تاریخ بی‌نظیر وجود دارد، اما همچنین فرصت‌های متعددی برای ملاقات با مردم محلی از طریق اقامت در روستا، مسیرهای راه دور، جشنواره‌ها، تاکسی‌بروس و جشن های شبانه نیز وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به ماداگاسکار حتما از مکان‌های تاریخ و جاهای دیدنی دیدن کنید، چرا که قطعا شگفت زده خواهید شد.

 

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار

بهترین زمان برای سفر به ماداگاسکار از آوریل تا اکتبر است. این فصل خشک بارندگی کمتری را به همراه دارد. یعنی شرایط مطلوب برای مشاهده حیوانات، پیاده روی و شرکت در فعالیت های ورزشی آبی وجود دارد. اگرچه نرخ اقامت در این زمان بالاتر است، اما به دلیل صاف بودن جاده های کشور، دسترسی به هتل ها و اقامتگاه ها آسان تر خواهد بود. همچنین دما نسبت به فصل تابستان برای سفر به ماداگاسکار مناسب تر است.

 

با تور یا بی تور؛ کدام یک مناسب‌تر است؟

بهترین راه برای رفت و آمد در ماداگاسکار، کرایه ماشین با راننده یا پیوستن به یک تور داخلی است. کرایه‌های خودرو معمولاً با یک راننده به عنوان بخشی از نرخ‌هایشان ارائه می‌شوند و بیشترین انعطاف‌پذیری را در برنامه سفرتان به شما می‌دهند. با این حال، تورها به طور کلی هزینه های اقامت و یک یا تمام وعده های غذایی را شامل می‌شود. اما شما باید به یک برنامه مشخص پایبند باشید و با بازدیدکنندگان دیگر سفر کنید.

 

شرایط حمل و نقل به ماداگاسکار

گزینه های حمل و نقل عمومی محدودی در سفر به ماداگاسکار وجود دارد. اما این خدمات مقرون به صرفه کند و اغلب ناراحت کننده و ناامن هستند. برای سفرهای طولانی تر بین شهرهای منتخب، می توان سفر با هواپیما را ترتیب داد. برای رسیدن به جزیره نیاز به پرواز به فرودگاه بین‌المللی ایواتو (TNR) در آنتاناناریوو یا رسیدن با کشتی کروز به مناطق مختلف مالاگاسی، از جمله Antsiranana، Nosy Be و Tamatave، از طریق اپراتورهای کروز مانند Costa Cruises و MSC Cruises است.

 

بهترین رستوران که می توانیم در سفر به ماداگاسکار برویم

بهترین رستوران که می توانیم در سفر به ماداگاسکار برویم

غذاهای غالب در ماداگاسکار مالاگاسی و فرانسوی هستند و کرایه فرانسوی معمولاً گران‌تر است. Antananarivo و Nosy Be بهترین شهرها برای غذاخوری خوب هستند و بسیاری از محبوب ترین رستوران های کشور را در خود جای داده اند.  Chez Mama یکی از معروف ترین رستوران‌هایی است که حتما در سفر به ماداگاسکار باید به آنجا بروید. دلیل اینکار نیز وجود غذاهای اصیل مالاگاسی مانند راویتوتو (یک خوراکی از گوشت خوک و برگ کاساوا که معمولاً با برنج سفید سرو می‌شود) و رومازاوا (خورشی که با گوشت گاو، مرغ یا گوشت خوک و سبزیجات برگ‌دار تهیه می‌شود) در این رستوران هستند.

 

ممنون که تا انتهای مقاله سفر به ماداگاسکار همراه ما بودید. این مطلب تنها بخش اول از مقاله سفر به ماداگاسکار بوده و به زودی ادامه راهنمای سفر به ماداگاسکار و جاهای دیدنی این کشور زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می توانید برای ایجاد دلگرمی بیشتر و ثبت نظرات خود ما را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *