راهنمای سفر به تایوان | چیزهایی که بهتر قبل از سفر بدانید | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به تایوان | چیزهایی که بهتر قبل از سفر بدانید | زیگوکمپ
راهنمای سفر به تایوان | چیزهایی که بهتر قبل از سفر بدانید | زیگوکمپ
راهنمای سفر به تایوان | چیزهایی که بهتر قبل از سفر بدانید | زیگوکمپ

تایوان یکی از ارزان ترین مقاصد اقتصادی در آسیا است. ترکیبی زیبا و بسیار مقرون به صرفه از شرق و غرب را ارائه می دهد که فرهنگ و غذاهای سرزمین اصلی چین، ژاپن و هنگ کنگ نیز با تمدن این کشور آمیخته شده است. پیاده‌روی در کوهستان، غذا خوردن در بازارهای شبانه، استراحت در سواحل و لذت بردن از زندگی شبانه شگفت انگیز در تایوان، تعدادی از کارهای است که باید صرف نظر از علایق شما، در این کشور انجام دهید. ما امروز در مجله زیگوکمپ تصمیم گرفتیم تا راهنمای سفر به تایوان را بازگو کنیم. با استفاده از این راهنمای سفر می‌توانید با کمترین هزینه بیشترین لذت را از این کشور آسیایی ببرید.

اندازه بلژیک اما با تقریبا با دو برابر جمعیت

اندازه کشور تایوان دقیقا به اندازه بلژیک است، با این تفاوت که بلژیک تنها 11 میلیون جمعیت دارد. این امر باعث می شود تایوان پرجمعیت باشد. به خصوص وقتی در نظر بگیرید که 50 درصد جزیره پوشیده از جنگل است و بنابراین خالی از سکنه است. در واقع، 90 درصد از جمعیت در امتداد نواری از زمین در امتداد ساحل شرقی زندگی می کنند. تمامی این مسائل نشان می‌دهد که تراکم جمعیت در بخش ساحلی کشور تایوان به شدت بالا است.

 

فقط 2 درصد بومی کشور چین تایپه هستند

فقط 2 درصد بومی کشور چین تایپه هستند

97.7 درصد دیگر از نظر قومی چینی هستند. این به این دلیل است که تایوان از سال 1683 تا 1895 میلادی به مدت 200 سال توسط سلسله چینگ اداره می شد. در این مدت، مردم محلی به همان روشی که بومیان آمریکایی، کانادایی، استرالیایی و نیوزلندی توسط اروپایی‌ها رانده شدند، بیرون رانده شدند.

 

باور نکردنی!؛ انقراض 26 زبان در کشور تایوان!

امروزه فقط 500.000 نفر بومی از هشت گروه قبیله‌ای مختلف در کشور تایوان زندگی می‌کنند. متأسفانه به دلیل استعماره کشور چین، 26 زبان مادری این کشور تقریباً منقرض شده است. نرخ بیکاری بالا و سطح تحصیلات پایین است. با این حال، از دهه 80 میلادی کشور چین تایپه تا حدودی در حال احیا شده است و چندین شهر میزبان رویدادهای فرهنگی بومی هستند؛ اما آیا این موضوع واقعا برای کشور تایوان کافی خواهد بود؟

 

مردم فوق العاده خونگرم

مردم تایوانی به شدت مایل هستند به هر نحوی که می‌توانند به توریست‌ها و گردشگران کمک کنند. از همین رو دیدن گردشگران گمشده در محاصره مردم محلی برای رساندن آن‌ها به مقصدشان، به هیچ وجه غیر معمول نیست. همین موضوع باعث می‌شود تا شما بتوان با مردم تایوان به راحتی ارتباط بر قرار کنید.

 

فروشگاه های تایوان هر آنچه یک گردشگر می خواهد را دارد

فروشگاه‌های تایوان به قدری با کالاهای خارجی یا مشابه‌های آن‌ها (تولید داخلی) اشتباع شده که شما نمی‌توانید بدون خرید از فروشگاه‌ها بیرون بیایید. البته ممکن است همه‌ی برندها را در آنجا پیدا نکنید؛ اما به طور کلی، بازدیدکنندگان می توانند تمام آنچه را که نیاز دارند در خیابان های بزرگ کشور تایوان پیدا کنند.

 

چتر بردار تا در تایوان خیس نشوی!

شرایط آب و هوای کشور تایوان دقیقا چیزی شبیه به کشور انگلستان است. شما هر لحظه باید منتظر باراش باران باشید. پس قبل از سفر به تایوان، صرف نظر به اینکه در چه فصل به این کشور سفر می‌کنید؛ حتما یک چتر با خود به همراه داشته باشید. رعایت این موضوع قطعا در جایی به کار شما خواهد آمد.

 

برای آخر هفته، رستوران های تایپ را اول هفته رزرو کنید

برای آخر هفته، رستوران های تایپ را اول هفته رزرو کنید

غذا خوردن بخش مهمی از سفر شما به تایوان خواهد بود. فقط حواستان باشد که به خاطر حجم بالای سفر به این کشور، اگر قصد رزرو میزی در رستوران‌های تایوان را دارید؛ بهتر است از چند روز قبل اقدام به ررزو انجام دهید. شما می‌توانید از طریق تلفن یا مراجعه به صفحه فضای مجازی و یا سایت، میز مورد نظر خود را در رستوران دلخواهتان رزرو کنید. سرویس شام از ساعت 5:30 بعد از ظهر شروع می شود و در کمتر از سه ساعت به پایان می رسد. این بدان معناست که گزینه های رستوران شما بعد از ساعت 8 شب کم می شود؛ اما نگران نباشید، غذا خوری‌های سطح پایین‌تر نیز وجود دارد که می‌توانید در آنجا شکم خود را سیر کنید.

 

بازارچه های محلی شما را شگفت زده خواهد کرد

درست که در سفر به تایوان دیدن فروشگاه‌ها و پاساژ بسیار جذاب است اما به هیچ عنوان نباید از بازارهای خیابانی این کشور غافل شد. اگر تا به حال در ایران بازارهای محله‌ای مانند یکشنبه بازار لاهیجان یا جمعه بازار آبادان رفته باشید؛ قطعا رفتن به بازارچه‌های محلی و خیابانی تایوان برای شما لذت بخش خواهد بود. در این بازارچه‌ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. فقط باید به خوبی حواستان به جیب‌ها و کیف پولتان باشد. عمدتا بیشتر این بازارهای کوچک در محله‌های پایین یا زاغه نشین تایوان برگزار می‌شود و ممکن است با یک لحظه بی احتیاطی خاطره‌ای بدی از سفر به تایوان برای شما ساخته شود.

 

راهنمای سفر به تایوان؛ قوانین عجیب تایوان در مترو

یکی از قوانین عجیب و غریب کشور تایوان؛ قانون ممنوعیت خوردن و آشامیدن در مترو است. مسافران متروی تایوانی قانون «خوردن و آشامیدن ممنوع» را بسیار جدی می گیرند. پس اگر در هنگام جویدن آدامس و یا جرعه جرعه خوردن آب با اخم مردم تایوان رو به رو شدید، تعجب نکنید.

 

ممنون که تا انتهای بخش اول مقاله راهنمای سفر به تایوان همراه ما بودید. ما در این مطلب سعی کردیم تا ابتدایی ترین چیزهایی که نیاز است قبل از سفر به تایوان را بدانید با شما بازگو کنیم. اگر به دنبال خواندن راهنمای سفرهای بیشتری هستید، میتوانید هم به مجله و هم به صفحه اینستاگرام ما سری بزنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به کانال تلگرامی ما، از جدیدترین محصولات طبیعتگردی مطلع شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *