جاهای دیدنی پرتغال که حتما باید از آن ها بازدید کنیم | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی پرتغال که حتما باید از آن ها بازدید کنیم | زیگوکمپ
جاهای دیدنی پرتغال که حتما باید از آن ها بازدید کنیم | زیگوکمپ
جاهای دیدنی پرتغال که حتما باید از آن ها بازدید کنیم | زیگوکمپ

پرتغال کشور کوچکی است که  به دلیل خط ساحلی زیبا و وجود میراث تاریخی، یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. البته کوچک بودن این کشور یک مزیت بسیار بزرگ برای گردشگران به خاطر رفت و آمد و بازدید از جاهای دیدنی پرتغال محسوب می‌شود. امروز و در این مقاله مجله زیگوکمپ قصد داریم تا باهم به جاهای دیدنی کشور پرتغال سفر کنیم.

صومعه Alcobaca در مرکز پرتغال

صومعه Alcobaça، یک صومعه کاتولیک رومی است که در شهر Alcobaça در مرکز پرتغال واقع شده. این جای دیدنی پرتغال توسط اولین پادشاه پرتغال، آفونسو هنریکس، در سال 1153 تأسیس شد و در طول تاریخ خود ارتباط نزدیکی با پادشاهان پرتغال داشت. کلیسا و صومعه اولین بناهای گوتیک در پرتغال بودند و همراه با صومعه سانتا کروز در کویمبرا، یکی از مهم ترین صومعه های قرون وسطایی پرتغال است.

 

دانشگاه کویمبرا؛ قدیمی ترین دانشگاه اروپا؟!

دانشگاه کویمبرا؛ قدیمی ترین دانشگاه اروپا؟!

دانشگاه کویمبرا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های بزرگ در اروپا است که در سال 1290 میلادی تأسیس شده. این دانشگاه همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه های پرتغال است که تقریباً 20000 دانشجو دارد. بخش های زیادی در مجموعه دانشگاه وجود دارد. یکی از جاذبه‌های دانشگاه کویمبرا، کتابخانه Biblioteca Joanina است که در اوایل قرن هجدهم به تحریک پادشاه ژوائو پنجم ساخته شد. این جاذبه گردشگری نمونه خوبی از معماری باروک است. سالا دوس کاپلوس، اتاق اصلی تاج و تخت، جایی است که مدرک دکترا اعطا می شود. بازدید از یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پرتغال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

Capela dos Ossos؛ قربستانی که دیوارش از استخوان ساخته شده!

؛ قربستانی که دیوارش از استخوان ساخته شده!

به نظر می‌رسد Capela dos Ossos مستقیماً از یک فیلم هالووین مانند ایندیانا جونز، وارد کشور پرتغال شده است. اما در واقع، این قبرستان با نظر عجیب راهبان قرن شانزدهم برای کم‌تر جا گرفتن استخوان‌ها ساخته شده است. به این ترتیب که آنها بقایای انسان را به یک کلیسای کوچک به نام Bone Chapel منتقل کردند، جایی که استخوان ها فضای داخلی کلیسا را تزئین می کنند. این کلیسای کوچک بخشی از کلیسای گوتیک سنت فرانسیس است. تخمین زده می شود که 5000 اسکلت، از جمله جمجمه، دیوارها و سقف نمازخانه را تزئین کرده اند. از همین رو قربستان کاپلا به یکی از جاهای دیدنی کشور پرتغال تبدیل شده است.

 

کابو جیرائو؛ از جاهای دیدنی پرتغال در زادگاه رونالدو

کابو جیرائو؛ از جاهای دیدنی پرتغال در زادگاه رونالدو

کابو جیرائو در سواحل جنوبی مادیرا(زادگاه رونالدو)، در مجمع الجزایر پرتغالی به همین نام واقع شده است. این صخره با ارتفاع 570 متری، اغلب به عنوان یکی از مرتفع‌ترین صخره دریایی اروپا شناخته می‌شود؛ البته حداقل سه صخره اروپایی بالاتر از کابو جیرائو وجود دارد. دلیل تبدیل شدن کابو جیرائو به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی پرتغال مناظر وصف ناپذیرش از اقیانوس است. گشت و گذار در خط ساحلی منطقه جیرائو قطعا به شما آرامش القا خواهد کرد.

 

سفر به پرتغال؛ قلعه سائو خورخه در لیسبون

قلعه سائو خورخه در لیسبون

قلعه سائو خورخه یکی از برترین جاذبه های گردشگری لیسبون است که از سراسر شهر قابل مشاهده است. قدمت آن به دوران رومیان برمی گردد، اگرچه مورها در قرن دهم استحکامات را بازسازی کردند. این قلعه در سال 1147 در جریان محاصره لیسبون در جنگ صلیبی دوم از حکومت مورها آزاد شد. بعدها به عنوان اقامتگاه پادشاه آلفونسو سوم خدمت کرد. این قلعه چندین بار تخریب و بازسازی شده است. امروزه دیوارها و 18 برج که بازدیدکنندگان می توانند از آنها بالا بروند باقی مانده است. پس یادتان باشد تا در سفر به پرتغال حتما از قلعه سائو خورخه دیدن کنید.

 

قلعه Obidos؛ به جا مانده از رومیان

قلعه Obidos؛ به جا مانده از رومیان

قلعه Obidos یک سازه چشمگیر و بزرگی است که بر روی تپه ای در Obidos قرار دارد. در این مکان شهری کوچک وجود دارد که قدمت آن به دوران رومیان در سواحل اقیانوس اطلس پرتغال باز میگردد. مورها این قلعه را در قرن هشتم ساختند. در حدود قرن چهاردهم بازسازی شد و انباری به آن اضافه شد. این قلعه امروزه دارای یک هتل لوکس پوسادا است. هر ماه جولای یک بازار سنتی قرون وسطایی در قلعه برگزار می شود.

 

اسکله ریبیرا در قلب شهر پورتو

اسکله ریبیرا در قلب شهر پورتو

Cais da Ribeira یک منطقه زیبا و جذاب در پورتو است که گاهی از آن به عنوان “روح پورتو” یاد می‌شود. این خیابان از خیابان های قرون وسطایی تشکیل شده است که به میدانی در کنار رودخانه دورو ختم می‌شود. ساختمان‌های قرون وسطایی مملو از بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها هستند که ریبیرا را به مکانی محبوب برای خوردن و نوشیدن انواع غذاهای لذیذ پرتغالی تبدیل کرده است. این جای دیدنی پرتغال به ویژه در روزهای جشن که مردم شهر برای تماشای آتش بازی به آنجا می آیند، محبوب است.

 

ساحل پرایا دا مارینا در جوار اقیانوس اطللس

پرایا دا مارینا یکی از زیباترین سواحل پرتغال است. این ساحل که در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس در آلگاروه واقع شده و از یک طرف با آب های آبی زیبا و سواحل شنی و صخره های بلند در خشکی احاطه شده است. این ساحل که به عنوان ساحل دریایی نیز شناخته می شود، یک منطقه کوچک که به طور گسترده به عنوان تصویر روی جلد در بروشورها و مجله‌های سفری استفاده می شود. از عمده کارهایی که می‌توان در سواحل پرایا دا مارینا انجام داد، غواصی کردن است. این ساحل زیبا حدود 30 دقیقه با ماشین از آلبوفریا فاصله دارد.

 

 برج بلم یا برج سنت وینسنت

 برج بلم یا برج سنت وینسنت

برج بلم که به عنوان برج سنت وینسنت نیز شناخته می‌شود؛ از مشهورترین جاهای دیدنی پرتغال محسوب می‌شود. این برج در جایی قرار دارد که زمانی جزیره ای در رودخانه تاگوس در لیسبون، پایتخت پرتغال بود. برج بلم باشکوه که قدمت آن به سال 1515 برمی‌گردد، هم برای دفاع از لیسبون در برابر مهاجمان و هم برای استقبال از دوستان شهر ساخته شده است.

 

کاخ ملی پنا؛ بر فراز ابرها

کاخ ملی پنا؛ بر فراز ابرها

کاخ ملی پنا مانند یک قلعه افسانه‌ای به نظر می‌رسد؛ زیرا در روزهای ابری بر بام تمامی ابرها قرار می‌گیرد. با این حال، نشستن بر بالای تپه ای در سینترا، می تواند از لیسبون در یک روز صاف دیده شود. این جای دیدنی پرتغال توسط پادشاه فردیناند دوم ساخته شده است. کاخ ملی پنا یک نمونه چشمگیر از رمانتیسم قرن نوزدهم است، نه تنها در پرتغال بلکه در جهان، زیرا سبک معماری موری و مانولین را ترکیب می کند. این بنا در قرون وسطی به عنوان کلیسایی به بانوی پنا آغاز شد و امروزه برای مناسبت‌های دولتی استفاده می‌شود.

 

ممنون که تا انتهای مقاله “جاهای دیدنی پرتغال” ما را همراهی کردید. ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین جاذبه های گردشگری پرتغال را به شما معرفی کنیم. در انتها همین پست می‌توانید نظرات خود را برای ما ارسال کنید. همچنین برای اطلاع از زمان انتشار مقاله‌های بعدی؛ می‌توانید ما را در اینستاگرام یا کانال تلگرام دنبال کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *