شستشوی کیسه خواب | روش های مختلف تمیز کردن کیسه خواب

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » شستشوی کیسه خواب | روش های مختلف تمیز کردن کیسه خواب
شستشوی کیسه خواب | روش های مختلف تمیز کردن کیسه خواب
شستشوی کیسه خواب

چند وقت پیش در یکی از مطالب مجله زیگوکمپ درخصوص نحوه شستشوی چادر مسافرتی حرف زدیم. برای این مقاله تصمیم گرفتیم به سراغ یکی دیگر از مهم ترین وسایل طبیعت گردی و کمپینگ برویم. کیسه خواب یکی از آن وسیله هایی است که نقشی کلیدی در سفر ایفا می کند. اما خوب مانند هر وسیله مصرفی دیگر دچار کثیفی و لکه می شود. با ما همراه باشید تا نحوه شستشوی کیسه خواب را توضیح دهیم.

 

مطلب پیشنهادی

کیسه خواب پر یا الیاف

 

شستشوی کیسه خواب با دست

 

روش شستشوی کیسه خواب با دست کمی زمان بر بوده اما نتیجه مطلوبی دارد. اگر کثیفی های کیسه خواب زیاد نبوده و در حد لکه هستند نیازی به شستشو نیست. کافیست از یک تکه پارچه یا ابر و یک تمیز کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید که تمیز کننده نباید مملو از مواد شیمیایی باشد. چراکه سبب خورده شدن بافت کیسه خواب می شود. دستمال خود را به مایع مخصوص آغشته کرده و به آرامی روی لکه ها بمالید.

شستوی کیسه خواب با دست زمانی ضروری است که حسابی کثیف شده باشد. برای اینکار ترجیحا باید از وان حمام استفاده کنید. وان را با آب ولرم ( زیر 30 درجه سانتی گراد ) پر کرده و کمی صابون بدون مواد شیمیایی در آن حل کنید. سپس کیسه خواب را داخل آب قرار داده و در وان تکان دهید. اینکار سبب می شود کف به همه جای کیسه خواب نفوذ کند. اگر جنس کیسه خوابتان ضد آب است، آن را پشت و رو کنید. سپس دو تا سه بار بدون اینکه کیسه خواب را از وان خارج کنید، آب وان را پر و خالی کرده تا کف ها از بین بروند.

 

خشک کردن کیسه خواب

 

پس از آنکه در حدود سه ربع کیسه خواب درون وان بود و آبش را خالی کردد زمان خشک کردن فرا می رسد. شما به چند روش می توانید کیسه خوابتان را خشک کنید. اگر به ماشین لباسشوئی با امکان خشک کن دارید، استفاده از آن گزینه مناسبی است. فقط فراموش نکنید که برای دور آهسته تنظیم کنید. همچنین می توانید کیسه خواب را چند روزی روی بند رخت بگذارید تا کامل خشک شود. روش آخر نیز آویزان کردن کیسه خواب به دور از خورشید است. برای جلوگیری از خراب شدن کیسه خواب پر، هر چند وقت یکبار آن را فشار دهید.

 

شستشوی کیسه خواب با ماشین لباسشوئی

 

برای شستشوی کیسه خواب با ماشین لباسشوئی باید از دستگاه مناسب استفاده کنید. ماشین لباسشوئی هایی که در آن ها از بالا باز می شوند، مناسب این کار نیستند. فراموش نکنید که دمای ماشین لباسشوئی خود را برای شستشوی کیسه خواب زیر 30 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در این روش نیز نباید از مواد شوینده قوی استفاده کرد. اگر از کیسه خواب پر استفاده می کنید، حتما چند توپ تنیس در ماشین لباسشوئی قرار دهید. اینکار سبب می شود که پر های کیسه خواب به یکدیگر نچسبند.

 

نکته آخر …

 

شستشوی کیسه خواب از جمله مواردی است که هنگام انجام آن باید دقت بالایی به خرج داد. چراکه وسیله ای به نسبت آسیب پذیر است. درضمن اگر کیسه خوابتان پس از شسشتو بوی نامطبوعی داشت، نگران نباشید. کافیست به یک توپ پارچه ای مقداری روغن خوشبو کننده بزنید و آن را داخل کیسه خواب بگذارید. شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت های کیسه خواب به فروشگاه آنلاین زیگوکمپ مراجعه کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/1497
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *